حالت تاریک
آزمایشگاه دامپزشکی خراسان‌جنوبی نیازمند ۱۰ میلیارد اعتبار
مدیرکل دامپزشکی خراسان‌جنوبی عنوان‌ کرد:

آزمایشگاه دامپزشکی خراسان‌جنوبی نیازمند ۱۰ میلیارد اعتبار

مدیر کل دامپزشکی خراسان‌جنوبی گفت: آزمایشگاه دامپزشکی شرق کشور ۹۲ درصد پیشرفت فیزیکی دارد که با تخصص ۱۰ میلیارد تومان اعتبار ابلاغی آماده بهره‌برداری خواهد شد.

به گزارش پایگاه خبری تحلیلی خاورستان، محمدعلی بخشی‌کارشک در جمع خبرنگاران گفت: آزمایشگاه دامپزشکی شرق کشور حدود ۱۰ سال پیش در استان کلنگ زنی شد که اکنون پیشرفت فیزیکی آن به ۹۲ درصد رسیده و اگر ۱۰ میلیارد تومان ابلاغی آن اختصاص یابد فاز آزمایشگاهی آن بعد از چهار ماه آماده بهره‌برداری خواهد شد.

وی در ادامه با بیان اینکه خوشبختانه اداره کل دامپزشکی خراسان جنوبی صد در صد اعتبارات تملک دارایی را جذب کرده است. افزود: در سال ۱۴۰۲ میزان اعتبارات ما ۱۰ میلیارد و ۵۰۰ میلیون تومان بود که فقط ۱۰ میلیارد آن تخصیص داده شد که ما صد در صد آن را جذب کردیم.

مدیرکل دامپزشکی خراسان جنوبی ادامه داد: به مناسبت چهاردهم مهر روز ملی دامپزشکی برنامه‌های چون مسابقات ورزشی، برپایی اردوهای جهادی و برگزاری مراسم تقدیر از برترین‌های حوزه دامپزشکی استان را خواهیم داشت.

وی گفت: در نیمه نخست امسال ۲۰ هزار مورد بازدید از مراکز نگهداری و عرضه فرآورده های خام دامی استان انجام و حدود ۶ هزار و ۲۰۰ کیلوگرم از فرآورده غیربهداشتی معدوم شد.

بخشی‌کارشک با بیان اینکه واکسیناسیون هفت هزار و ۹۵۴ قلاده سگ علیه بیماری هاری در این مدت انجام شد، ادامه داد: همچنین ۱۲۰ قلاده سگ هم عقیم شدند که در مجموع طی دو سال اخیر عقیم‌سازی ۴۰۰ قلاده سگ در استان انجام شده است.

به گفته وی، ۱۳ کانون مثبت هاری در خراسان جنوبی وجود داشت که خوشبختانه از ابتدای امسال به سه کانون کاهش یافته است.

مدیرکل دامپزشکی خراسان جنوبی با اشاره به پالایش آنفولانزای فوق حاد پرندگان در ۷۰ روستای استان در این مدت، عنوان کرد: در این راستا شش هزار و ۵۰۰ نمونه‌برداری طیور بومی انجام شد که در تمامی نمونه‌ها آنفولانزای فوق حاد پرندگان مشاهده نشده است.

وی با اشاره به اینکه از ابتدای امسال ۱۸ میلیون قطعه جوجه‌ریزی مرغ گوشتی و ۸۷۶ هزار قطعه جوجه‌ریزی مرغ تخم‌گذار در واحدهای مرغداری انجام شد، بیان کرد: در همین مدت ۹۸ میلیون و ۷۱۹ هزار دز واکسیناسیون در واحدهای مرغداری استان انجام شده است.

بخشی‌کارشک ادامه داد: در نیمه نخست امسال ۲ هزار و ۲۶۰ تن تخم مرغ از خراسان جنوبی به کشورهای متقاضی و عمدتاً افغانستان صادر شده است.

مدیرکل دامپزشکی خراسان جنوبی بیان کرد: همچین در این مدت ۳۶۰ تن کرک و موی بز به چین و ۴۱ تن پشم گوسفندی از خراسان جنوبی صادر شده است.

وی با بیان اینکه امکان آزمایش تشخیص نوع گوشت در استان فراهم شده است، خاطر نشان کرد: از اوایل سال ۱۴۰۰ آزمایشگاه دامپزشکی استان مجهز به امکانات تشخیص مولکولی بیماری‌ها شد و در استان قادر به تشخیص بیماری‌هایی چون نیوکاسل هستیم.

انتهای خبر/

لینک کوتاه خبر

نظر / پاسخ از