حالت تاریک
استاندار خراسان جنوبی:

تکمیل اماکن آموزشی استان با جدیت دنبال شود

تکمیل اماکن آموزشی استان با جدیت دنبال شود

استاندار خراسان جنوبی گفت: تکمیل و تجهیز اماکن آموزشی استان باید در دستور کار مدیران دستگاه‌های اجرایی قرار گیرد و با جدیت دنبال شود.

به گزارش پایگاه خبری تحلیلی «خاورستان» به نقل از روابط عمومی استانداری خراسان جنوبی، جواد قناعت امروز سه شنبه در سومین جلسه شورای آموزش و پرورش استان گفت: وجود چنین مکان هایی آبروی استان محسوب می شوند و باید اعتبارات ویژه ای در این خصوص اختصاص یابد.

وی بر ضرورت توجه به مجموعه ورزشی و دانش آموزی شهید شهپر و تسریع در بازسازی، مرمت و توسعه این مجموعه ورزشی به عنوان آبروی ورزشی استان تأکید کرد.

استاندار با بیان اینکه حل موضوعات مهم استان از جمله مشکلات آموزش و پرورش نیازمند رویکرد تعاملی است ، ادامه داد: مدیران دستگاه های اجرایی باید در این خصوص از نگاه جزیره ای و صنفی فاصله بگیرند.

قناعت تصریح کرد: به منظور انعقاد تفاهم نامه احداث 27 مدرسه در سایت های نهضت ملی مسکن استان، جلسه ای بین راه و شهرسازی و آموزش و پرورش با محوریت معاون عمرانی استانداری برگزار شود.

وی خاطرنشان کرد: مشکل فضای آموزشی هنرستان هنر های زیبای مرکز استان هم در جلسه ای به ریاست استاندار و با حضور معاونین سیاسی و عمرانی و مدیران دستگاه های اجرایی پیگیری خواهد شد.

استاندار با اشاره به وضعیت استان خراسان جنوبی در حوزه آسیب‌ های دانش آموزی، اظهار داشت: در حوزه آسیب‌های اجتماعی دانش آموزان حتی وجود یک مورد هم زیاد است لذا باید تلاش شود مشکلات موجود در این زمینه با همکاری دستگاه های متولی رفع  شود. 

قناعت متذکر شد: مبارزه با پدیده آسیب های اجتماعی با توجه به تنوع شکل، ماهیت، گستردگی و... باید به صورت مستمر انجام شده و از نگاه جزیره ای به این مقوله پرهیز شود.

وی تأکید کرد: صیانت از فکر، جسم و روان مردم به ویژه آینده سازان انقلاب اسلامی تکلیفی است که باید با نهایت دقت و حساسیت به آن پرداخت.

به گفته وی؛ تعامل، هم اندیشی، مشارکت و هماهنگی مستمر دستگاه های اجرایی در رصد و پایش آسیب‌های اجتماعی و به روزرسانی شیوه های مبارزه با آن زمینه ساز کاهش تهدیدات و افزایش توانمندی‌های افراد در معرض خطر می شود. 

استاندار در بخش دیگری از سخنانش از نقش اردوهای راهیان پیشرفت در افزایش سطح اطلاعات گفت و متذکر شد: باید تلاش شود تا دانش آموزان استان از دستاوردهای دیگر نقاط کشور هم دیدن کنند تا با توانمندی‌های نظامی و علمی نقاط مختلف بیشتر آشنا شوند.

قناعت افزود: اردوی راهیان پیشرفت سبب تغییر نگاه استان‌ های دیگر نسبت به خراسان جنوبی شده و ثمرات خوبی به همراه داشته است.

انتهای خبر /

لینک کوتاه خبر

نظر / پاسخ از