حالت تاریک
رئیس دانشگاه فرهنگیان خراسان جنوبی:

خراسان‌جنوبی مفتخر به وجود ۴۰ شهید دانشجومعلم است

خراسان‌جنوبی مفتخر به وجود ۴۰ شهید دانشجومعلم است

رئیس دانشگاه فرهنگیان خراسان جنوبی گفت: این استان ۴۰ شهید دانشجو معلم در دوران دفاع مقدس تقدیم انقلاب اسلامی کرده است.

به گزارش خبرنگار پایگاه خبری خاورستان، حجت الاسلام محمدجواد اکبری مطلق ادر اولین کنگره ملی شهدای دانشجو معلم استان که در حسینیه جماران بیرجند برگزار شد، اظهار کرد: ۴۰ دانشجو معلم شهید در دوران دفاع مقدس تقدیم انقلاب اسلامی شده است.

رئیس دانشگاه فرهنگیان خراسان جنوبی افزود: از ۴۰ دانشجو معلم خراسان جنوبی ۶ شهید از شهرستان فردوس، هفت نفر از شهرستان بشرویه، ۱۰ نفر از شهرستان سرایان، یک نفر از شهرستان بیرجند، چهار نفر از شهرستان طبس، چهار نفر از شهرستان سربیشه، یک نفر از خوسف و سه نفر از شهرستان زیرکوه و چهار شهید از شهرستان قاین است.

وی در ادامه افزود: در راستای برگزاری اولین کنگره ملی شهدای دانشجو معلم استان، طی یک سال گذشته دیدار با خانواده همه شهدای دانشجو معلمان خراسان جنوبی انجام شده است.

حجت الاسلام اکبری مطلق با اشاره به اظهاراتی از شهید مفقودالاثر علیرضا ملازاده بیان کرد: این شهید بزرگوار در فرازی از وصیت‌نامه خود نوشته است: «شهید وقتی که غرق در خون می‌شود فریاد بر می آورد خواهرانم حجاب شما از خون من رنگین‌تر است من اکنون نیز فریاد بر می آورم که خواهرم حجابت را حفظ کن، خواهرم نگذار پوشش را از تو بگیرند، نگذارند به اسم آزادی زن با تو و دیگر خواهرنم همانند شیء رفتار کنند. این فریاد از اعماق قلبم است.»

 

لینک کوتاه خبر

نظر / پاسخ از