حالت تاریک
مدیرعامل شرکت گاز خراسان‌جنوبی خبر داد:

خراسان‌جنوبی پیشرو در گازرسانی به سایت‌های مسکن ملی

خراسان‌جنوبی پیشرو در گازرسانی به سایت‌های مسکن ملی

مدیرعامل شرکت گاز خراسان‌جنوبی گفت: این استان پیشرو در گازرسانی به سایت‌های مسکن ملی است به طوری که از مجموع ۴۸ سایت ۳۰ سایت به طور کامل انجام شده است.

به گزارش خبرنگار پایگاه خبری تحلیلی «خاورستان»، رحمان محمودی روز پنجشنبه در آئین افتتاح طرح‌های گازرسانی به مناسبت هفته دولت در استان گفت: در خراسان جنوبی پروژه‌های زیرساختی خیلی خوبی در طول دولت سیزدهم پایه‌ریزی شده است.

وی افزود: خراسان‌جنوبی جزو محدود استان‌هایی بوده که در بحث توسعه گازرسانی در بخش روستایی و شهری رتبه اول را در سطح کشور دارا می‌باشد.

مدیرعامل شرکت گاز خراسان‌جنوبی با اشاره به تکلیف شرکت گاز برای گازرسانی به روستاهای بالای ۲۰ خانوار و دارای طرح هادی، تصریح کرد: روستاهای دارای قابلیت گازرسانی در استان ۹۱۶ روستا بوده که اگر گازرسانی به این روستاها صورت می‌گرفت عملاً استان سبز با صد درصد گازرسانی روستا به شمار می‌رفتیم اما کارکنان شرکت گاز و تمام مسئولان بحث عدالت در توسعه زیرساخت‌ها را مدنظر دارند.

وی ادامه داد: مصوبه خط انتقال ۳۶ اینچ دوراهی دشتک زابل به نهبندان اخذ و در ادامه آن سربیشه که امروز شاهد افتتاح این خط انتقال گاز در هفته دولت هستیم که در پایداری این انرژی برای استان حائز اهمیت است.

محمودی به اقدامات شرکت گاز استان برای هفته دولت امسال اشاره کرد و گفت: بهره‌برداری از گازرسانی به ۵۱ واحد صنعتی و تولیدی با ۳۵ میلیارد تومان یکی از این پروژه‌ها است.

مدیرعامل شرکت گاز خراسان‌جنوبی از گازرسانی به طرح نهضت ملی مسکن در قالب ۱۴ پروژه با ۳۹ میلیارد تومان در استان خبر داد و افزود: این استان پیشرو در گازرسانی به سایت‌های مسکن ملی است به طوری که از مجموع ۴۸ سایت ۳۰ سایت به طور کامل انجام شده است.            

وی با بیان اینکه در زمستان ۱۴۰۱ با بحران ناترازی در افت فشار گاز روبرو بودیم که علاوه بر اینکه در مرکز پیگیری آن بودیم در استان هم یک سری اقدامات زیرسازی صورت گرفت که یکی از آن خط خضری به ایستگاه شیمرغ می‌باشد، عنوان کرد: شش مورد از این خطوط انتقال را رینگ کردیم تا پایداری گاز در استان حفظ شود.

محمودی ادامه داد: بالغ بر ۱۱۲ میلیارد تومان در این سه پروژه هزینه شده که در هفته دولت افتتاح خواهد شد و همین مقدار هم در سه خط دیگری که اجرا شده با اعتباری بالغ بر ۱۵۰ میلیارد تومان هزینه شده است.

مدیرعامل شرکت گاز خراسان‌جنوبی ابیان کرد: تمام دستگاه‌های اجرایی استان موظف هستند ۲۰ درصد از انرژی برق خودشان از طریق انرژی‌های تجدیدپذیر تأمین کنند در همین راستا شرکت گاز استان در یک طرح متمرکز اقدام به احداث نیروگاه خورشیدی کرده که در هفته دولت امسال افتتاح می‌شود.

گفتنی است؛ امروز با حضور استاندار خراسان جنوبی، ۱۱ پروژه گازرسانی با مجموع اعتبار ۱۸۸ میلیارد ریال به صورت همزمان افتتاح و کلنگ‌زنی شد. 

همچنین پروژه‌های گازرسانی به واحدهای مسکونی طرح نهضت ملی مسکن در شهرهای نیمبلوک، اسفدن و آرین‌شهر به بهره‌برداری رسید.

اعتبار هزینه شده برای اجرای پروژه گازرسانی به واحدهای مسکونی فاز دو نیمبلوک ۱۹ میلیارد ریال، آرین‌شهر ۱۵ میلیارد ریال و فاز دواسفدن ۱۷ میلیارد ریال اعلام شد.

همچنین گازرسانی به هفت واحد صنعتی و تولیدی با اعتبار ۳۰ میلیارد ریال افتتاح شد و آغاز عملیات اجرایی سامانه‌های حفاظت الکترونیک با پیش‌بینی اعتبار ۱۰۷ میلیارد ریال از دیگر برنامه‌ها سفر استاندار به شهرستان قاین بود.

انتهای خبر/10

خراسان‌جنوبی پیشرو در گازرسانی به سایت‌های مسکن ملی
خراسان‌جنوبی پیشرو در گازرسانی به سایت‌های مسکن ملی
خراسان‌جنوبی پیشرو در گازرسانی به سایت‌های مسکن ملی

لینک کوتاه خبر

نظر / پاسخ از