حالت تاریک

خراسان جنوبی رتبه دوم مشارکت در‌کشور را‌کسب کرد

خراسان جنوبی رتبه دوم مشارکت در‌کشور را‌کسب کرد

رئیس ستاد انتخابات استان خراسان جنوبی گفت: رتبه دوم میزان مشارکت مردم در انتخابات تا این لحظه براساس اعلام وزارت کشور از آن استان خراسان جنوبی است که امیدواریم تا پایان روند رای گیری این رتبه ارتقا یابد.

به گزارش خبرنگار پایگاه خبری تحلیلی«خاورستان»،سید محمدرضا طالبی شامگاه جمعه در ستاد انتخابات استان در جمع خبرنگاران گفت: مردم مومن، ولایی، انقلابی و فهیم استان همیشه در مناسبت های ملی و مذهبی حضور پرشوری داشته اند، امروز هم مردم این حضور پررنگ را نشان دادند و برگ زرین دیگری به تاریخ استان اضافه کردند.

وی گفت: با توجه به اینکه هنوز در شعب اخذ رأی ازدحام بالایی داریم به طور مرتب درخواست تمدید رای گیری از وزارت کشور شده که تا ساعت ۲۲ تمدید شد و انتظار می رود مردم زودتر برای رای گیری مراجعه کنند.

معاون سیاسی، امنیتی و اجتماعی استاندار خراسان جنوبی عنوان کرد: براساس رصد لحظه ای هیچ گونه مشکل امنیتی یا فنی در روند برگزاری انتخابات داشته ایم؛ برخی نگرانی ها از وجود تعرفه ها وجود داشت که به اندازه کافی برگ تعرفه ارسال شده است.

وی با اشاره به اینکه نیاز نیست شناسنامه عکس دار باشد بلکه فقط باید هویت فرد محرز شود ادامه داد: باید افراد یکی از پنج مدرک هویتی را برای اخذ رأی به همراه داشته باشند و اگر کسی شناسنامه قدیمی داشت کد ملی را ارائه دهد.

خراسان جنوبی از نظر میزان مشارکت مردم در انتخابات یازدهمین دوره مجلس شورای اسلامی (سال ۱۳۹۸) بعد از کهگیلویه و بویراحمد،  رتبه دوم کشور را به دست آورد.

فرآیند اخذ رای انتخابات دوازدهمین دوره مجلس شورای اسلامی و ششمین دوره مجلس خبرگان رهبری که از ساعت هشت روز جمعه یازدهم اسفند همزمان با سراسر کشور در خراسان جنوبی آغاز شد، در ۷۶۶ شعبه این استان ادامه دارد.

خراسان جنوبی به مرکزیت بیرجند ۱۱ شهرستان دارد و از مجموع ۷۶۶ شعبه اخذ رای در استان ۳۴۹ شعبه شهری و ۴۱۷ شعبه روستایی است همچنین ۳۵۳ شعبه اخذ رای در استان سیار و ۴۱۳ شعبه ثابت است.

۶۰۸ هزار و ۵۵۸ نفر در انتخابات دوازدهمین دوره مجلس شورای اسلامی و ششمین دوره مجلس خبرگان رهبری در خراسان جنوبی واجد شرایط رای ‌دادن هستند.

این استان با چهار حوزه انتخابیه اصلی، چهار نماینده در مجلس شورای اسلامی و یک نماینده در مجلس خبرگان رهبری دارد.

 

انتهای خبر/

لینک کوتاه خبر

نظر / پاسخ از