حالت تاریک
نماینده مردم نهبندان و سربیشه در مجلس:

خط گاز دشتک‌ نهبندان منجر به توسعه شود

خط گاز دشتک‌ نهبندان منجر به توسعه شود

نماینده مردم نهبندان و سربیشه در مجلس شورای اسلامی گفت: باید خروجی خط انتقال گاز دشتک نهبندان منجر به توسعه، اشتغال و کار شود.

به گزارش خبرنگار پایگاه خبری تحلیلی «خاورستان»،  مصطفی نخعی در مراسم افتتاح رسمی خط لوله گاز دو راهی دشتک _ نهبندان گفت: اتصال نهبندان به خط لوله دشتک، اقدامی بزرگ در دولت سیزدهم به‌حساب می‌آید که جای قدردانی دارد.

وی با اشاره به ضعف زیرساخت‌ها در شرق کشور ادامه داد: طی ۲۰ سالی که از استقلال خراسان جنوبی می‌گذرد، مطالبه زیرساخت‌ها بارها صورت جلسه شده و از سوی متولیان امر گفته شده اما در دولت مردمی سیزدهم، آن هم با سفرهای میدانی رئیس‌جمهور شهید محقق شد.

وی با بیان که اجرای خط لوله گاز دو راهی دشتک _ نهبندان کاری است، کارستان؛ افزود: چرا که طی یک سال، این پروژه به بهره‌برداری رسید که خود رکوردی برای شرکت گاز به‌حساب می‌آید.

به گفته وی اجرای این خط لوله به طور حتم نقش مهمی در توسعه منطقه دارد.

نماینده مردم نهبندان و سربیشه در مجلس شورای اسلامی در ادامه به حوادث و تصادفات محور بیرجند_نهبندان و نهبندان_ زاهدان اشاره کرد و گفت: در ۵ ماه ابتدای امسال ۲۴ نفر جان خود را در این مسیر از دست داده‌اند که علت اصلی آن هم تردد خودروهای سوخت کش در این مسیر است.

نخعی با انتقاد از این که خراسان جنوبی چرا نباید جزو طرح رزاق باشد، اضافه کرد: دلیل سوخت کشی‌های بالا در این منطقه ریشه در محرومیت و بیکاری دارد.

به گفته وی باید خروجی چنین ابر پروژه‌هایی منجر به اشتغال و کار شود.

وی با اشاره به این که در زمان اجرای این طرح زیرساختی طرح‌های پتروشیمی خاصی که حتی در ایران و منطقه نمونه ندارد، پیشنهاد شد.

نخعی تصریح کرد: همچنین با پیگیری‌های انجام شده هزار و ۳۰۰ تا ۱۵۰۰ متر‌مکعب گاز را برای طرح‌های اشتغال‌زایی از‌جمله پتروشیمی‌های متناسب با اقلیم منطقه با موافقت مدیرعامل شرکت گاز ایران گرفته شده است.

نماینده مردم نهبندان و سربیشه خواستار تشریح ابعاد این کلان پروژه زیرساختی از سوی رسانه‌ها به مردم شد.

 

انتهای خبر/

لینک کوتاه خبر

نظر / پاسخ از