حالت تاریک
مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی خراسان جنوبی:

تلاش دشمن برای تخریب جایگاه مادری است

تلاش دشمن برای تخریب جایگاه مادری است

مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی خراسان جنوبی گفت: امروز در دوران پسامدرنیسم شاهد نشانه‌ گرفتن رسالت زن از سوی جریان غرب هستیم و هدف دشمن در فرهنگ ایرانی و اسلامی، تخریب و تنزل جایگاه مادری از خانواده است.

به گزارش خبرنگار پایگاه خبری تحلیلی«خاورستان»، علی فرخنده صبح سه‌شنبه در کارگاه آموزشی طرح ملی طوبی در راستای عفاف و حجاب با اشاره به اینکه انسانیت زن در دوران جهالت کهن به فراموشی سپرده شد، گفت: اما پیامبراسلام (ص) با رفتارهای عملی خود با حضرت زهرا(س) به برخی از کج‌فهم‌های آن زمان فهمانند که زن دارای کرامت و جایگاه است.

وی ادامه داد: امروز در دوران پسامدرنیسم شاهد نشانه‌ گرفتن رسالت زن از سوی جریان غرب هستیم.

مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی خراسان جنوبی یادآور شد: رابرت مرداک می‌گوید برای اینکه بتوانیم به انقلاب اسلامی ایران ضربه مهلکی بزنیم باید خانواده ایرانی را نشانه گرفت و در کانون خانواده نقطه مشکلی سیبل، جایگاه زن و مادر باشد.

فرخنده بیان کرد: دشمن برای گرفتن رسالت اصلی زنان طرح دارد و با فکر و اندیشه برنامه‌ریزی می‌کند.

وی در ادامه گفت: امروز در مقابله با هدف دشمن که ضربه زدن به رسالت زن و اختصاصاً در فرهنگ ایرانی و اسلامی، تخریب و تنزل جایگاه مادری از خانواده است باید بدانیم چه نقشی داریم.

مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی خراسان جنوبی ادامه داد: همه ما می‌دانیم که مشکل بدحجابی در جامعه موجود است اما در مواجهه با آن اصولاً نمی‌دانیم چه باید کرد.

وی تأکید کرد: در نظام حل مسائل اولین گام تشخیص درست و بعد از آن اولویت‌بندی، ارائه راهکار و انتخاب بهترین آن، مرحله اجرا و ارزیابی حین اجرا و جمع‌بندی فاز اول است و پس از آن آسیب‌ها و نقاط قوت احصاء و داده‌های آن برای برنامه‌ریزی گام بعدی مورد استفاده قرار می‌گیرد.

فرخنده متذکر شد: در انتقال پیام و مفاهیم به مخاطب چند اصل شناخت مخاطب، انتخاب قالب انتقال پیام متناسب با مخاطب و همچنین تولید محتوای مناسب با نیاز مخاطب و ارتباط‌گیری صحیح با او باید رعایت شود.

به گفته وی، در حوزه فرهنگی باید لایه‌های انتقال پیام در فرهنگ را رعایت کنیم اگر مخاطبی کشف حجاب کرده حوزه درگیری او حوزه رفتار است و باید دو لایه عمیق قبل از آن یعنی عقاید و اندیشه او را بررسی کنیم تا نقطه ثقل برنامه‌ریزی فرهنگی ما برای این افراد قرار گیرد.

انتهای خبر/10

لینک کوتاه خبر

نظر / پاسخ از