حالت تاریک
نماینده مردم فردوس در مجلس مطرح کرد:

پیش‌بینی ۱۰۰ میلیاردی برای احیای کارخانه منیزیم فردوس

پیش‌بینی ۱۰۰ میلیاردی برای احیای کارخانه منیزیم فردوس

نماینده مردم شهرستان‌های فردوس، طبس، بشرویه، سرایان و عشق‌آباد در مجلس شورای اسلامی گفت: ۱۰۰ میلیارد تومان اعتبار برای احیای کارخانه کارخانه منیزیم فردوس پیش‌بینی شده است.

به گزارش پایگاه خبری تحلیلی«خاورستان»، محمد نصیری روز پنجشنبه در برنامه میز خبر شبکه خاوران، با اشاره به فعالیت کارخانه منیزیم فردوس گفت: تا امروز ۱۵ جلسه برای این مجموعه تشکیل شده و بانک صنعت و معدن و تجارت اعتباری بیش از ۱۰۰ میلیارد تومان برای این کارخانه پیش‌بینی کرده تا احیای کارخانه انجام شود و هم اکنون منتظر جلسه ستاد تسهیل و رفع موانع تولید استان هستیم که باید در آن بدهی‌ها و مسائل مربوط به نقدینگی بررسی شود.

وی افزود: قرار است یک سال استمهال برای پرداخت بدهی‌ها داده شود تا بتوان کارخانه را دوباره به رونق رساند.

نماینده مردم شهرستان‌های فردوس، طبس، بشرویه، سرایان و عشق‌آباد در مجلس شورای اسلامی در خصوص وضعیت راه آهن طبس نیز گفت: باید قطار گردشگری در این منطقه داشته باشیم و به دنبال ارتقای واگن‌هایی هستیم که از این منطقه عبور می‌کنند فعال کردن ظرفیت‌های اقتصادی، اولین محور سیاست‌گذاری در حوزه انتخابیه است.

آقای نصیری بیان کرد: ظرفیت‌های اقتصادی فراوانی در حوزه معدن، صنعت و کشاورزی داریم که برای سیاست‌گذاری مناسب، باید این ظرفیت‌ها را فعال کرد.

نماینده مردم شهرستان‌های فردوس، طبس، بشرویه، سرایان و عشق‌آباد در مجلس شورای اسلامی ادامه داد: بزرگترین ظرفیت این حوزه انتخابیه، ظرفیت انسانی است که اگر بالفعل شود، امور عقب مانده اجرایی می‌شود.

وی با اشاره به اینکه ۵۰ درصد وسعت استان در این حوزه انتخابیه قرار دارد، افزود: باید ظرفیت‌های اقتصادی، صنعتی و معدنی استان را فعال کرد که بنتونیت سرایان و دیگر ظرفیت‌ها می‌تواند به توسعه استان و کشور منجر شود.

نصیری گفت: نیروگاه زغال‌سنگ طبس که حدود ۵۰ درصد پیشرفت فیزیکی دارد، می‌تواند ۵۶۰ مگاوات برق کشور را تأمین کند و این به معنای استفاده از ظرفیت‌ها است که می‌تواند به کشور نیز کمک کند.

نماینده مردم شهرستان‌های فردوس، طبس، بشرویه، سرایان و عشق‌آباد در مجلس شورای اسلامی با بیان اینکه اولین سیاست‌گذاری این است که ظرفیت‌های اقتصادی فعال شود، افزود: ۷۶ درصد کک و حدود ۹۰ درصد زغال حرارتی در طبس وجود دارد که ظرفیتی عظیم برای توسعه استان است.

وی با اشاره به وضعیت نهضت ملی مسکن در طبس گفت: زمین مورد نیاز برای بیش از ۸ هزار واحد مسکونی آماده شده و اقدامات بسیار خوبی در این حوزه در حال انجام است و وزیر راه و شهرسازی نیز به دنبال اقدام جهادی در این بخش است که ادامه یابد.

نصیری در خصوص شهرستان تازه تأسیس عشق‌آباد تصریح کرد: کشاورزی و معادن ظرفیت‌های عالی برای توسعه اقتصادی این شهرستان است و باید زنجیره تولید را تکمیل کرد. منبع:صدا و سیما

انتهای خبر/10

لینک کوتاه خبر

نظر / پاسخ از