حالت تاریک

دهه‌فجر وعده وزیر برای دوبانده شدن جاده مرگ

دهه‌فجر وعده وزیر برای دوبانده شدن جاده مرگ

وزیر راه و شهرسازی با اشاره به این‌که تکمیل راه‌های مواصلاتی خراسان جنوبی در دستور کار است گفت: مهم‌ترین آن محور باند دوم بیرجند به قاین است که تا دهه فجر به بهره‌برداری می‌رسد.

به گزارش خاورستان، بذرپاش در جمع خبرنگاران با اشاره به اینکه  ۱۲۰ کیلومتر از راه‌های مواصلاتی استان که حدود بیش از ۶۰ درصد پیشرفت دارند و حدود ۶ هزار میلیارد تومان طرح در دستور کار است افزود: این طرح‌ها به مرور افتتاح می‌شود که مهم‌ترین آن  محور باند دوم بیرجند به قاین است که تا دهه فجر به بهره برداری می‌رسد. 

وزیر راه و شهرسازی در بازدید از واحدهای طرح نهضت ملی مسکن در بیرجند نیز گفت: ۵۰۰ هزار قطعه زمین روستایی به مردم در کشور واگذار می‌شود که سهم خراسان‌جنوبی از این تعداد ۲۰ هزار قطعه زمین است که این میزان قطعه زمین روستایی در غالب طرح نهضت ملی مسکن واگذار می‌شود.

بذرپاش با اشاره به اینکه واگذاری زمین‌های روستایی یکی از اتفاقات خوبی است که امسال در دستور کار وزرات راه و شهرسازی و بنیاد مسکن انقلاب اسلامی است گفت: این طرح از مدتی پیش از استان قم آغاز شده و به سرعت تا پایان سال ادامه دارد.

وی گفت: در این طرح وام نهضت ملی نیز به مردم تعلق می‌گیرد تا مردم خانه مناسبی را  در روستای مدنظرشان بسازند.

وی همچنین در بازدید از سایت زعفرانیه بیرجند گفت: خراسان جنوبی یکی از استان‌های پیشرو طرح نهضت ملی مسکن است.

وی با اشاره به اینکه ساخت واحد طرح نهضت ملی مسکن به غیر از شهرستان بیرجند، سایر شهر‌ها به صورت ویلایی و تک طبقه است افزود: این مکان پیشرفت خوبی داشته است و طبق گفته پیمانکار طرح، تا دهه فجر ۸۰۰ واحد تحویل مردم می‌شود.

به گفته وی تا پایان سال ۵ هزار واحد در خراسان جنوبی تقدیم مردم خواهد شد.

بذرپاش همچنین افزود :  همزمان با ساخت واحدها، آسفالت معابر و سایر زیر ساخت‌ها نیز در این سایت انجام شود تا هر واحد که به اتمام برسد، هر چه سریعتر تحویل مردم شود.

  انتهای خبر/

لینک کوتاه خبر

نظر / پاسخ از