حالت تاریک
استاندار خراسان جنوبی:

راهکارهای جبران کمبود معلم در استان پیگیری می‌شود

راهکارهای جبران کمبود معلم در استان پیگیری می‌شود

استاندار خراسان جنوبی گفت: از هم اکنون افزایش سهمیه خرید خدمات آموزشی و سهمیه استخدامی ماده ۲۸ برای جبران کمبود معلم استان خراسان جنوبی در سال تحصیلی آینده پیگیری می‌شود.

به گزارش خبرنگار پایگاه خبری خاورستان، جواد قناعت روز شنبه در شورای آموزش و پرورش استان اظهار کرد: میانگین سرانه فضای آموزشی خراسان جنوبی در مقایسه با میانگین کشوری یک مترمربع بیشتر است اما متاسفانه در بیرجند این سرانه یک مترمربع کمتر می‌باشد.

استاندار خراسان جنوبی افزود: باید نگاه ما نسبت به آموزش و پرورش مساعدتی و کمکی باشد تا کمبود فضای آموزشی را با تصمیمات خوب شورای آموزش و پرورش استان جبران کنیم.

قناعت در ادامه با اشاره به کمبود معلم در استان تأکید کرد: از هم اکنون راهکارهایی مانند افزایش سهمیه خرید خدمات آموزشی و سهمیه استخدامی ماده ۲۸ برای جبران کمبود معلم استان خراسان جنوبی در سال تحصیلی آینده از طریق وزارت آموزش و پرورش پیگیری خواهیم کرد.

وی گفت: باید بسته جامع از میزان نیاز استان به پذیرش دانشجو معلم در دوره‌های مختلف آماده شود و به تهران جهت پیگیری انعکاس دهیم.

استاندار خراسان جنوبی در خصوص معافیت خیرین مدرسه‌ساز از پرداخت هزینه‌ پروانه ساختمانی، عنوان کرد: هیچ پروژه‌ای آموزشی نباید به خاطر هزینه‌های پروانه ساختمانی تعطیل شود.

قناعت افزود: در همین راستا جلسه‌ای با محوریت معاونت هماهنگی امور عمرانی استانداری، مسئولان حقوقی آموزش و پرورش و شهرداری جهت بررسی حقوقی و فنی و تصمیم‌گیری برای معافیت خیرین مدرسه‌ساز از پرداخت هزینه‌ پروانه ساختمانی برگزار خواهد شد.

لینک کوتاه خبر

نظر / پاسخ از