حالت تاریک
رئیس جهاد کشاورزی خراسان جنوبی خبر داد:

راه‌اندازی ۳ مزرعه الگویی گل نرگس در خوسف

راه‌اندازی ۳ مزرعه الگویی گل نرگس در خوسف

رئیس جهاد کشاورزی خراسان جنوبی گفت: سه مزرعه الگویی گل نرگس در رقم‌های مختلف برای رونق این محصول در شهرستان خوسف برنامه‌ریزی شده است.

به گزارش خبرنگار پایگاه خبری تحلیلی «خاورستان»، مهدی جعفری امروز در سومین جشنواره گل نرگس خراسان جنوبی اظهار کرد: کشاورزی مادر اقتصاد کشورها بوده و با هیچ پیشران اقتصادی رقابت ندارد و مکمل و توسعه‌دهنده اقتصاد در بخش‌های دیگر است.

رئیس سازمان جهاد کشاورزی خراسان جنوبی با بیان اینکه کشاورزی زیربنای رشد هر کشور توسعه‌یافته است، افزود: زمانی که رهبر معظم انقلاب فرمودند به قله نزدیک هستیم، یکی از افتخارات ما در دنیا همین حوزه کشاورزی و امنیت غذایی است، چراکه کشاورزی و امنیت غذایی در مملکت جمهوری اسلامی مورد توجه بوده و در رأس گفتمان مقام معظم رهبری است.

وی ادامه داد: عملکرد محصولات کشاورزی درحال افزایش بوده و پتانسیل‌های زیادی در این حوزه وجود دارد و امروز در حکمرانی کشاورزی به دنبال توانمندسازی مدیران نیستیم بلکه تلاش می‌کنیم تولیدکنندگان و سربازان امنیت غذایی را افزایش دهیم.

جعفری با اشاره به جنگ اقتصادی دشمن، ادامه داد: از تولیدکنندگان و کشاورزان خواستاریم حول محور کشاورزی اتفاق‌نظر کرده و برای خودکفایی در تولیدات کشاورزی تلاش کنند تا با تحریم مواجه نشویم.

رئیس سازمان جهاد کشاورزی خراسان جنوبی با اشاره به قدمت گل نرگس در خوسف، بیان کرد: گل نرگس به عنوان یک نماد هویتی و ابراز محبت خوسف است، اما میزان تولید گل نرگس در شهرستان خوسف به حد کافی به فرآوری نرسیده و نیازمند افزایش سطح زیر کشت است.

 جعفری با تأکید بر اینکه باید نگاه به گل نرگس، نگاه معیشتی و اقتصادی باشد، اظهار کرد: امروز به سمتی پیش می‌رویم که تولید گل نرگس اقتصادی شده و در این راستا سه مزرعه الگویی در خوسف برای پنج رقم گل نرگس راه‌اندازی شده است.

وی در ادامه به مردم و تولیدکنندگان گل نرگس قول داد هر کس در سطح دو هزار و ۵۰۰ متر به بالا به کشت گل نرگس اقدام کند، هزینه مورد نیاز ۷۰ درصد کشت را پرداخت می‌کنیم.

به گفته رئیس سازمان جهاد کشاورزی خراسان جنوبی همچنین هر کشاورزی که در کنار مزارع گل نرگس برای گردشگری گل نرگس اقدام کند، هزینه‌های لازم را تأمین می‌کنیم، چراکه باغ‌های زعفران، زرشک و نرگس و ظرفیت شتر از جمله پتانسیل‌های استان بوده که می ‌توان آن ‌ها را در سطح گسترده‌ای به تصویر کشید.

وی افزود: ۱۱ محصول مزیت‌دار و استراتژیک در استان وجود دارد که برنامه‌ریزی کرده‌ایم تا در هر استان بنا به ظرفیت آن توانمندسازی انجام دهیم تا هر شهرستان متناسب با پتانسیل‌ها توانمند شود.

وی افزود: جشن برداشت گل نرگس، پنبه بشرویه، انار فردوس، زرشک و زعفران  برگزار شده و معرفی شتر و جشن شکرگزاری سیر عشق‌آباد هم برنامه ‌ریزی‌هایی انجام شده است.

جعفری با بیان اینکه نرگس‌کاران ما در خصوص فروش گل نرگس مشکلی نداشتند، گفت: مشکلات نرگس‌کاران در خصوص قیمت شنیده می‌شود و برای آن تصمیم‌گیری می‌شود، همچنین قسمتی از مزارع به دلیل کم آبی به کاشت گل نرگس اختصاص خواهد یافت.

انتهای خبر/

لینک کوتاه خبر

نظر / پاسخ از