حالت تاریک
رای من به بخشش هزینه کنسرت در بیرجند شرطی بود
عضو شورای شهر بیرجند:

رای من به بخشش هزینه کنسرت در بیرجند شرطی بود

عضو شورای شهر بیرجند گفت: اصلا قائل به اینگونه فضل و بخشش‌ها نیستم و فقط در جهت حمایت از خیر پروژه بخش سوانح بیمارستان امام رضا(ع) و عام‌المنفعه بودن این طرح، مجبور شدم به موضوع تخفیف برای موسسه عرفان هم رای بد‌هم.

فاطمه زهرا هلال‌بیرجندی در گفتگو با خبرنگار پایگاه خبری تحلیلی «خاورستان»، با اشاره به اجرای کنسرت رضا صادقی در بیرجند، گفت: طبق مصوبه شورای شهر در اجرای کنسرت‌ها و فروش بلیت، ١٠ درصد درآمد فروش بلیت سهم شهرداری است. اما آقای فرماندار بیرجند طی نامه‌ای به شورای شهر، درخواست بخشیدن سهم شهرداری را داشتند که نظر بنده منفی بود.

وی با بیان اینکه این درخواست طی نامه فرماندار به شورا آمد و رسانه‌ها باید آقای فرماندار را مورد سوال قرار دهند، افزود: متاسفانه اگر در شورا کسی رای مثبت یا منفی بدهد، بلافاصله نتیجه آن منتقل می‌شود. در پی این رای منفی، مسئول موسسه عرفان با بنده تماس گرفت تا نظرم را تغییر دهد که به او گفتم شما که دست به خیر هستید و من دلیل این که از بیت‌المال تخفیف می‌خواهید را متوجه نمی‌شوم.

عضو شورای شهر بیرجند ادامه داد: اما مدیر موسسه عنوان کرد که کنسلی کنسرت‌های قبلی باعث متضرر شدن او شده و شورای تامین قول داده که خسارت وارد شده را تامین کند. بنده هم گفتم که شورای تامین خودش می‌تواند این خسارت را جبران کند، چرا باید از بیت‌المال بخشید؟

هلال‌بیرجندی گفت: در پی این تماس، به رئیس شورا زنگ زدم که در کمیسیون فرهنگی بودند و گفتم حالا که پنج نفر از اعضای شورا حضور دارند، می‌توانید این بخشش را مصوب کنید. اما خود رئیس شورا هم مطرح کرد که من با بخشش این هزینه به موسسه عرفان مخالف هستم، چون در یکی از جلساتی که مسئول موسسه عرفان مجری بود، وقتی که من به‌عنوان رئیس شورا و یکی دیگر از اعضای شورا وارد جلسه شدیم فقط یک خوش آمد خشک‌وخالی داد، اما وقتی که شهردار وارد جلسه شد؛ او را بسیار مورد تعریف و تمجید قرار داد که من از این موضوع خیلی ناراحت شدم. هر‌چند که بعد از ابراز ناراحتی، از من عذرخواهی کرد، اما هنوز دلم راضی نشده است چون ممکن است این موضوع دوباره تکرار شود.

وی بیان کرد: بنده به آقای عبدالرزاق‌نژاد گفتم ما که به دلیل ضایع شدن بیت‌المال با این بخشش مخالف هستیم، اما شما که به دلیل یک مسئله شخصی ناراحت شدید و از شما هم عذرخواهی هم کرده‌اند، حالا شما به این مصوبه راضی نیستید؟

عضو شورای شهر بیرجند اظهار کرد: یکی از درخواست‌های دیگری که به شورا آمده بود، درخواست تخفیف ٤٠ درصدی در صدور پروانه بخش سوانح و سوختگی بیمارستان امام رضا (ع) بود که یک درخواست عام‌المنفعه است و یکی از خیرین اجرای این پروژه را متعهد شده بود. اما متاسفانه شورا با این درخواست مخالفت کرد و به آن رای نداد. این در حالی است که خیرین سعی می‌کنند کمک‌های خود را در جایی هزینه کنند که خود شهر هم در راستای اجرای پروژه کمک کند. همانطور که قبلا همین موضوع درباره یکی از بیمارستان‌های دیگر وجود داشت که چون شورای شهر به پروژه کمک نکرد، خیر هم از اجرای پروژه انصراف داده بود.

وی ادامه داد: بعد از این موضوع، اسم بنده را در لیست موافقین بخشش سهم شهرداری عنوان می‌کردند، اما بنده به رئیس شورا پیام دادم که بنده به این شرط موافق این مصوبه هستم که شورا با تخفیف پروانه بخش سوانح بیمارستان هم که یک پروژه عام‌المنفعه است موافقت کند، اگر با تخفیف برای این پروژه موافقت شود من با بخشش هزینه‌ها به موسسه عرفان هم موافقم. چون این تخفیف موضوع کنسرت برای افرای است که دستشان به دهانشان می‌رسد، اما موضوع بیمارستان اینطور نیست.

عضو شورای شهر بیرجند عنوان کرد: موضوع بخشش سهم شهرداری از درآمد کنسرت که به دلیل به حد نصاب نرسیدن اعضای شورا مسکوت مانده بود، در جلسه بعدی شورا مطرح شد که به دلیل شرطی که برای تصویب آن گذاشته بودیم، شورا به اجبار با موضوع بیمارستان موافقت کردند تا با موضوع کنسرت هم موافقت شود.

هلال‌بیرجندی با بیان اینکه نمی‌دانم چند نفر به این موضوع رای دادند، اما به جز من؛ یکی دو نفر دیگر از اعضای شورا هم به موضوع بخشش هزینه‌های کنسرت شرطی رای دادند، گفت: آقای یزدان‌شناس هم همان اول اعلام کردند که اگر با موضوع بیمارستان موافقت کنید، من به موضوع کنسرت رای می‌دهم، ولی من از همان اول با موضوع کنسرت مخالف بودم چون موسسه عرفان ندار نیست و دلیلی وجود نداشت.

وی تصریح کرد: خودم اصلا قائل به این‌گونه بذل و بخشش‌ها نیستم و فقط در جهت حمایت از خیر پروژه بخش سوانح بیمارستان امام رضا (ع) و عام‌المنفعه بودن این طرح، مجبور شدم به موضوع تخفیف برای موسسه عرفان هم رای بد‌هم، فقط برای این که بخش سوانح را نیاز داریم و خیر را از دست ندهیم.

عضو شورای شهر بیرجند یادآور شد: از طرف دیگر موضوع تخفیف موسسه عرفان از همان اول چهار رای موافق داشت و همان افرادی که به بخشش هزینه‌های کنسرت موسسه عرفان رای مثبت می‌دادند، با موضوع تخفیف پروانه پروژه بیمارستان، قاطعانه مخالف بودند و به همین دلیل این موضوع در جلسه اول شورا رای نیاورد و مصوب نشد.

انتهای خبر/٧

درباره نویسنده

لینک کوتاه خبر

نظر / پاسخ از