حالت تاریک
معاون هماهنگی امور عمرانی استاندار خراسان جنوبی:

احداث پروژه زائرسرای خراسان جنوبی درمشهد شتاب می‌گیرد

احداث پروژه زائرسرای خراسان جنوبی درمشهد شتاب می‌گیرد

گفت: روند احداث پروژه زائرسرای خراسان جنوبی در مشهد مقدس شتاب می گیرد

به گزارش پایگاه خبری تحلیلی«خاورستان»، علیرضا عباس‌زاده امروز در جلسه هیات امنای ستاد توسعه و بازسازی عتبات عالیات استان اظهار کرد: زائرسرا خراسان جنوبی در مشهد مقدس با ۵هزار و ۲۰۰ متر مربع زیربنا در حال ساخت است.

وی پیشرفت فیزیکی این پروژه را ۲۵ درصد اعلام کرد و گفت: در این زائرسرا زمینه اسکان ۵۰۰ نفر زائر فراهم می‌شود که کمک بزرگی به استان برای اعزام زائران به مشهد مقدس خواهد بود.

معاون هماهنگی امور عمرانی استاندار خراسان جنوبی افزود: در سفر رئیس جمهور به استان ۱۰۰ میلیارد ریال برای این پروژه مصوب شد همچنین از محل دیگری منابع مورد نیاز در حال تامین است و در سال جاری عملیات اجرایی پروژه شدت خواهد گرفت.

وی با اشاره به سایت استقرار موکب‌های خراسان جنوبی در شهر کاظمین تصریح کرد: برای مراسم اربعین حسینی زیرساخت‌های مورد نیاز در سایت استان در حال پیگیری است که باید تأمین و تکمیل شود.

عباس‌زاده بیان کرد: تامین زیرساخت‌هایی از جمله آب، فاضلاب و برق از اهمیت زیادی برخوردار است و از آنجایی که روزانه به بیش از ۱۰۰ هزار نفر جمعیت از زائران در این سایت خدمات ارائه می‌شود باید امسال نواقص و کمبودها برای خدمت بهتر به زائران رفع شود.

معاون هماهنگی امور عمرانی استاندار خراسان جنوبی به ارائه خدمات درمانی به زائران اربعین در سایت کاظمین اشاره کرد و یادآور شد: سال گذشته حوزه بهداشت و درمان سایت کاظمین به جمعیت هلال احمر استان با همکاری دانشگاه علوم پزشکی واگذار شد که با اعزام ۱۸۰ پزشک، پرستار و امدادگر، خدمات مناسبت و در شان به زائران اربعین ارائه شد.

گفتنی است؛ در این نشست از رئیس ستاد عتبات عالیات خراسان جنوبی توسط استاندار قدردانی شد. همچنین ستاد توسعه و بازسازی عتبات عالیات از استاندار، قائم مقام نماینده ولی فقیه در استان و معاون عمرانی استاندار خراسان جنوبی در راستای برگزاری ویژه برنامه "نشان ارادت" با اهدای لوح و قطعه سنگی از حرمین جوادین تقدیر کرد.

انتهای خبر/

لینک کوتاه خبر

نظر / پاسخ از