حالت تاریک

زمینه صادرات مرغ از خراسان‌جنوبی فراهم شد

زمینه صادرات مرغ از خراسان‌جنوبی فراهم شد

رئیس سازمان جهاد کشاورزی خراسان جنوبی گفت: با توجه به افزایش تولید مرغ و تخم‌ مرغ در استان زمینه صادرات این محصولات به کشور افغانستان فراهم شده است.

به گزارش خبرنگار پایگاه خبری تحلیلی «خاورستان»، مهدی جعفری روز دوشنبه در نشست کارگروه توسعه صادرات و شورای ساماندهی مبادلات مرزی با اشاره به مازاد تولید مرغ و تخم‌مرغ در استان اظهار کرد: نیاز داخل استان و کشور به مرغ و تخم مرغ تامین شده و هیچ گونه کمبودی اعلام نشده است.

وی با بیان اینکه اولویت توزیع مرغ و تخم‌ مرغ تامین نیاز داخلی است گفت: میزان تولید مرغ گرم امسال افزایش یافته لذا اجازه صادرات این کالاها داده شده است.

رئیس سازمان جهاد کشاورزی خراسان جنوبی از اخذ مجوز واردات شتر به استان نیز خبر داد و افزود: در قالب این مجوز ۱۰ هزار نفر شتر زنده وارد خواهد شد تا برای تامین گوشت قرمز در اختیار دامداران استان قرار گیرد.

 قابل ذکر است بنا بر اعلام رئیس سازمان جهاد کشاورزی خراسان جنوبی در ۹ ماه امسال ۳۴ هزار و ۱۷۰ تن مرغ در این استان تولید شد که نسبت به مدت مشابه سال گذشته ۱۵ درصد رشد دارد.

همچنین امسال ۲۳ میلیون و ۱۰ هزار و ۷۱ قطعه جوجه‌ریزی در ۵۰۹ واحد مرغداری استان انجام شده است. مرغ استحصالی استان در این مدت ۳۴ هزار و ۱۷۰ تن بوده که تعهد جوجه‌ریزی و تولید مرغ در سال جاری بیش از ۹۳ درصد محقق شده است.

انتهای خبر/

 

لینک کوتاه خبر

نظر / پاسخ از