حالت تاریک

زنگ پژوهش در بیرجند به صدا درآمد

زنگ پژوهش در بیرجند به صدا درآمد

مراسم نمادین استانی زنگ پژوهش و فناوری، به مناسبت آغاز هفته پژوهش در دبیرستان مصلی‌نژاد بیرجند برگزار شد.

به گزارش خبرنگار پایگاه خبری تحلیلی «خاورستان»، سید علیرضا موسوی‌نژاد مدیرکل آموزش و پرورش استان روز شنبه در این مراسم گفت: ما در عرصه آموزش نیاز به حرکتی جدید و نو نسبت به گذشته داریم.

وی با اشاره به اینکه امروزه ضروریت پژوهش در عرصه‌های متعدد بسیاری آشکار است افزود: پژوهش زمینه ارتقاء سطح دانش جامعه را سبب می‌شود.

مدیرکل دفتر برنامه ریزی، بودجه و تحول اداری استانداری خراسان جنوبی در این مراسم‌ گفت:کلید طلایی توسعه و پیشرفت هر کشوری به پژوهش و تحقیقات آن کشور بستگی دارد.

مریم سادات سیادت‌جو افزود: امروز کشور‌های دنیا به دنبال آن هستند که در حوزه‌های علمی، فرهنگی، اجتماعی، سیاسی و اقتصادی با پژوهش پرچم خود را علم کنند و با تحقیقاتشان حرفی برای گفتن داشته باشند.

وی ادامه داد: خیلی از کشور‌ها توسعه یافته و بزرگ جهان بیشترین سهم از درآمد ناخالص ملی کشورشان را به امرپژوهش اختصاص داده‌اند.

مدیرکل دفتر برنامه ریزی، بودجه و تحول اداری استانداری خراسان جنوبی با اشاره به اینکه کشور‌هایی که به پژوهش توجه بیشتری داشته اند آینده درخشانی داشته اند افزود: ملتی اگر بخواهد موفق شود باید به پژوهش و پژوهشگر احترام بگذارد.

وی با بیان اینکه پایه و اساس پژوهش ابزاری است به نام تفکر گفت: در دین اسلام بر موضوع تفکر تاکیدات زیادی شده است و علم و دانش بدون تفکر و پژوهش به وجود نمی‌آید.

هفته پژوهش و فناوری در استان خراسان جنوبی از ۱۱  تا ۱۷ آذرماه است.

انتهای خبر/

 

لینک کوتاه خبر

نظر / پاسخ از