حالت تاریک
مسئول دفتر نماینده ولی فقیه در خراسان جنوبی:

زن در بستر خانواده هویت وعزت پیدا می‌کند

زن در بستر خانواده هویت وعزت پیدا می‌کند

مسئول دفتر نماینده ولی فقیه در خراسان جنوبی گفت: هویت، عظمت و آرامش زنان و دختران در خانواده و با داشتن عفت و حیا در جامعه بدست می‌آید.

به گزارش خبرنگار پایگاه خبری خاورستان، حجت الاسلام مهدی رحیم‌آبادی امروز در همایش قله‌های افتخار که به منظور گرامیداشت مقام شهدای زن استان خراسان جنوبی و شهید شاخص بسیج جامعه زنان «شهیده شهناز حاجی شاه» در حسینیه جماران بیرجند برگزار شد، اظهار کرد: شهادت یک هدیه بزرگ و الهی است، به افرادی تعلق می‌گیرد که رضایت الهی را کسب کرده باشند و شهادت آخرین قدم در دنیا برای رضای خداوند است.

مسئول دفتر نماینده ولی فقیه در خراسان جنوبی بیان کرد: شهدا عمر خود را در راه خدا گام برداشتند و شهادت آخرین قدم آن‌ها در راه رضای خداست.

حجت الاسلام رحیم‌آبادی با بیان اینکه شهدا بزرگترین کار عالم را انجام دادند، گفت: قرآن می‌فرماید همانند کاری که شهدا انجام دادند برای سایر افراد در دنیا هست و آن اینکه، ولی زمان خود را بشناسند و او را یاری کنند.

وی ادامه داد: امروز در دوران آخرالزمانی تنها نسخه نجات‌بخش از فتنه‌ها و تهدید‌ها شناخت، ولی زمان و پیروی از فرمایشات او به شیوه ولایت‌مدارنه است.

مسئول دفتر نماینده ولی فقیه در خراسان جنوبی افزود: پیروی مطلق از ولی فقیه، پیروی از امامت و ولایت درس مهمی است که شهدا به ما آموختند و به شکل ویژه باید به آن توجه شود.

حجت الاسلام رحیم‌آبادی گفت: در آزمون‌های آخرالزمانی اشخاص که دارای عقیده سست هستند به حاشیه می‌روند، اما برخی با تمام ناملایمات‌ها و سختی‌ها پای ولایت ایستادند که برخی از این‌ها شهید شدند و برخی زنده هستند.

وی با بیان اینکه امروز دنیا به سمت ظهور امام عصر(عج) در حال حرکت است، عنوان کرد: بیشترین نیاز این عرصه تربیت یاوران و ولایت‌مداران از زن و مرد، دختر و پسر، پیر و جوان است.

مسئول دفتر نماینده ولی فقیه در خراسان جنوبی مطرح کرد: در این شرایط نقش زن و مادر بسیار حساس و مهم است همان چیزی که دشمنان روی آن برنامه‌ریزی کردند که دختران ما هویت خود را از دست بدهند و آرامش خود را در جای دیگر پیدا کنند که زندگی، آزادی و حیا ندارد.

وی ادامه داد: بنابر فرمایش پیامبر (ص) و ائمه اطهار (ع) خانه‌داری و همسرداری برای زنان جهاد است و حقیقتا از دامن زن مرد به معراج می‌رود.

حجت الاسلام رحیم‌آبادی گفت: هویت و عظمت زنان و دختران جامعه ما تنها در اجتماع و کار دوشادوش مردان نیست بلکه در خانواده و با داشتن عفت و حیا در جامعه بدست می‌آید.

گفتنی است در این مراسم از کتاب زندگینامه «شهیده معصومه محمودی سرتنگی» تنها شهیده زن خراسان جنوبی در دوران دفاع مقدس رونمایی شد و همچنین از مادران و خانواده‌های شهدای زن استان تجلیل شدند.

 

انتهای خبر/

درباره نویسنده

لینک کوتاه خبر

نظر / پاسخ از