حالت تاریک
سامانه «سو» ستاد امر به‌معروف خراسان‌جنوبی راه‌اندازی می‌شود
دبیر ستاد امر به‌معروف و نهی ازمنکر خراسان‌جنوبی:

سامانه «سو» ستاد امر به‌معروف خراسان‌جنوبی راه‌اندازی می‌شود

دبیر ستاد امر به معروف و نهی از منکر خراسان‌جنوبی گفت: سامانه «سو» ستاد امر به معروف در استان برای پیگیری مطالبات مردم راه‌اندازی می‌شود.

به گزارش خبرنگار پایگاه خبری تحلیلی «خاورستان»، حجت‌اسلام قاسم شهریاری صبح امروزز در نشست خبری با اصحاب رسانه با بیان اینکه امر به معروف و نهی از منکر تکلیفی بر عهده همه جامعه اسلامی است، گفت: ستاد امر به معروف و نهی از منکر در سه عرصه بدنه مردمی، نخبگانی و مسئولان و دستگاه‌های اجرایی دستورالعمل و برنامه دارد.

وی با اشاره به ثمرات فردی و اجتماعی این فریضه الهی، تصریح کرد: فرهنگ‌سازی و آموزش، سازماندهی تشکل‌های مردمی و گروه‌های مطالبه‌گر، تقویت شوراهای امر به معروف در ستادها، نهادها و دستگاه‌های دولتی، همچنین آسیب‌شناسی و ریشه‌یابی علل ترک معروف و ارتکاب منکر از جمله این وظایف ذاتی ستاد است.

دبیر ستاد امر به معروف و نهی از منکر خراسان جنوبی با اشاره به قانون حمایت از آمران به معروف و نهی از منکر، افزود: عده‌ای به موضوع امر به معروف و نهی از منکر ورود نمی‌کنند و معتقدند خطر دارد در حالی که قانون حمایت از آمران به معروف و ناهیان از منکر تدوین شده و از این افراد حمایت و پشتیبانی قضایی می‌شود.

شهریاری با اشاره به اینکه رسیدگی به موضوع عفاف و حجاب از جمله وظایف ذاتی ستاد امر به معروف و نهی از منکر است، تصریح کرد: البته در ستاد این موضوع با رویکرد ستادی انجام می‌شود اما بدنه مردمی است چون بنا نیست امر به معروف و نهی از منکر را به صورت سازمانی  انجام دهیم و قطعاً مردم پای کار بیایند چون هر جایی مردم پای کار آمدند موفق بوده است.

وی تأکید کرد: بزرگترین معروف، توجه به امر واجبات دین و در این عرصه دفاع از نظام اسلامی است و اما بزرگترین منکر آسیب زدن به نظام اسلامی و آگاه نبودن از برنامه‌های دشمن است که همه ما وظیفه داریم در این زمینه فعالیت داشته باشیم.

دبیر ستاد امر به معروف و نهی از منکر خراسان جنوبی بیان کرد: سامانه «سو» ستاد امر به معروف در استان برای پیگیری مطالبات مردم در بخش‌های گوناگون راه‌اندازی می‌شود.

شهریاری ادامه داد: جلوگیری از ترک فعل مدیران و مسئولان، تسهیل امور مردم، سالم‌سازی فضای اداری، رفع تبعیض و مقابله با منکرهایی مثل رشوه و فساد در شوراهای امر به معروف و نهی از منکر نظام اداری رصد، پیگیری و رفع می‌شود.

وی در پایان گفت: در عرصه نخبگانی هم برای ترویج فریضتین اقداماتی از قبیل انجام پژوهش‌ها، نشست نخبگان، راه‌اندازی کرسی‌های آزاداندیشی در دانشگاه‌ها و حوزه‌های علمیه و ‌حمایت از مقالات در دستور کار است.

انتهای خبر/10

لینک کوتاه خبر

نظر / پاسخ از