حالت تاریک
همزمان با سراسر کشور؛

سوگواره ادبی روز وداع یاران‌در بیرجند برگزار شد

سوگواره ادبی روز وداع یاران‌در بیرجند برگزار شد

ویژه برنامه سراسری سوگواره ادبی «روز وداع یاران» به همت محافل ادبی نهاد کتابخانه‌های عمومی کشور و با هدف گرامیداشت رئیس جمهور شهید آیت الله رئیسی و همراهان در بیرجند برگزار شد.

به گزارش پایگاه خبری تحلیلی «خاورستان»، به نقل از روابط عمومی اداره کل کتابخانه های عمومی خراسان جنوبی، ویژه برنامه سراسری سوگواره ادبی «روز وداع یاران» به همت محافل ادبی نهاد کتابخانه‌های عمومی کشور و با هدف گرامیداشت رئیس جمهور شهید آیت الله رئیسی و همراهان در بیرجند برگزار شد. در این ویژه برنامه سراسری که با حضور اهالی فرهنگ و ادب و مسئولین کشوری و استانی برگزار شده است، شاعران به شعرخوانی پیرامون شخصیت شهید آیت الله رئیسی و ۷ شهید همراهشان پرداختند.

محمود حاجی مدیرکل کتابخانه‌های عمومی خراسان جنوبی در این مراسم گفت: رئیس جمهور شهید توجه ویژه به فرهنگ داشتند و از همین رو در استان کارهای بزرگی انجام شد.

وی گفت: در این دولت تا کنون هفت باب کتابخانه افتتاح شده و هشت پروژه دیگر جان دوباره گرفتند که مهم ترین آن کتابخانه مرکزی شهرستان قاین است.

حاجی افزود: در این دولت اعتبارات کتابخانه های عمومی افزایش چشمگیری داشته و در مدت سه سال دولت شهید آیت الله رئیسی ۱۲ برابر شده است.

سردار علیرضا یوسفی جانشین فرمانده سپاه انصالرضا (ع) استان هم گفت: هر اثر هنری و شعری که سروده می شود دارای پیام های زیادی است که چه خوب است پیام آن اخلاقی، تمدن سازی باشد.

وی افزود: رئیس جمهور در قلب مردم جای داشت و هیچگاه در کار به خود استراحت نمی داد.

در این مراسم از نماهنگ چشم به راه به کارگردانی مرتضی معتمدی راد و تهیه کنندگی خلیل خسروی طناک، و تصویربرداری سید مرتضی حسینی، تدوین محمد صالح نعمتی رونمایی شد که در بخشی از این نماهنگ حضور باشکوه مردم در تشیع شهید آیت الله ریسی به تصویر کشیده شده است.

حسامی یکی از شاعران حاضر در این مراسم گفت: شهید رئیسی مردی بزرگ بود که برای مردم ایران خدمات بزرگی انجام داد و من احساس وظیفه کردم که چند بیتی در وصف این بزرگمرد بسرایم.

لینک کوتاه خبر

نظر / پاسخ از