حالت تاریک
رئیس گروه مطالعات غرب آسیا وزارت امور خارجه:

سیاست همسایگی از رویکردهای اصلی دولت سیزدهم است

سیاست همسایگی از رویکردهای اصلی دولت سیزدهم است

رئیس گروه مطالعات غرب آسیا مرکز مطالعات سیاسی و بین المللی وزارت امور خارجه گفت: سیاست همسایگی از رویکرهای اصلی دولت سیزدهم بوده و حضور در تعاملات منطقه‌ای و کریدورهای اقتصادی نتیجه این سیاست است.

به گزارش پایگاه خبری تحلیلی «خاورستان»، مجتبی فردوسی‌پور روز پنجشنبه در نشست هم‌اندیشی با اصحاب رسانه که در دفتر نمایندگی وزارت امور خارجه در خراسان جنوبی برگزار شد، افزود: عطف توجه دولت سیزدهم در عرصه سیاست خارجی، تنش زدایی در عرصه منطقه‌ای و سیاست تعامل با همسایگان است.

وی گفت: به دنبال این سیاست، دفاتر نمایندگی موجود در استان‌ها علاوه بر اینکه رفع و رجوع کارهای اتباع و پشتیبانی شرکت‌های منطقه‌ای در کشورهای همسایه را انجام می‌دهند، تعامل استان با مرکز را بی‌واسطه پیش ‌می‌برند.

رئیس گروه مطالعات غرب آسیا مرکز مطالعات سیاسی و بین المللی وزارت امور خارجه اضافه کرد: خراسان جنوبی به مرکزیت بیرجند با ولایت فراه افغانستان همجوار است و در طول تاریخ با افغانستان ارتباط و مشترکات فراوانی داشته ایم.

وی گفت: معادن، آب و استفاده از حوزه‌های آبخیزداری و کشت فراسرزمینی حوزه‌هایی است که ایران می‌تواند در تعامل با افغانستان مورد توجه و استفاده قرار دهد.

فردوسی‌پور همچنین با اشاره به ویژگی‌های وزیر امور خارجه شهید افزود: شهید حسین امیرعبداللهیان دیپلمات دارای اخلاق حسنه و تزکیه نفس بود و فرماندهان جبهه مقاومت از وی به عنوان وزیر مقاومت نام می‌برند.

وی گفت: یکی از ویژگی‌های شهید امیرعبداللهیان در عرصه سیاست خارجی، دفاع همه جانبه از مقاومت در تمامی عرصه‌ها بود و همین خصلت باعث شد که لقب وزیر مقاومت به او تعلق گیرد.

سفیر پیشین ایران در اردن با اشاره به اینکه شهید امیرعبداللهیان کتاب «صبح شام» را با توصیه سردار شهید سلیمانی به رشته تحریر درآورد، ادامه داد: وزیر خارجه شهید بین میدان و دیپلماسی، تلفیق و هماهنگی خوبی برقرار کرد که این نوع نگاه نشان از منش وی دارد.

وی گفت: منافع ملی برآمده از ارزش‌ها، اصول و آرمان‌ها در دولت سیزدهم از همان ابتدا مشخص و دنبال شده‌ است. منبع: ایرنا

انتهای خبر/10

لینک کوتاه خبر

نظر / پاسخ از