حالت تاریک
معاون آموزش و پژوهش حوزه علمیه خراسان‌جنوبی:

آیت‌الله رئیسی باعمل به سیره‌رضوی محبوب قلب‌ها شد

آیت‌الله رئیسی باعمل به سیره‌رضوی محبوب قلب‌ها شد

معاون آموزش و پژوهش حوزه علمیه خراسان‌جنوبی گفت: آیت الله رئیسی با عمل به سیره رضوی از امام رضا(ع) پیروی کرد و محبوب قلب‌ها شد.

به گزارش خبرنگار پایگاه خبری تحلیلی «خاورستان»، حجت الاسلام محسن شیدایی امروز در مراسم گرامیداشت شهید حضرت آیت الله رئیسی رئیس جمهور و نماینده مردم خراسان جنوبی در مجلس خبرگان رهبری و یاران شهیدش که در مسجد امام حسین(ع) بیرجند برگزار شد، به بیان ویژگی‌ها امام رضا(ع) پرداخت و اظهار کرد: خادم الرضا، خادم جمهور ایران، آیت الله دکتر سید ابراهیم رئیسی به حق سید محرومان لقب گرفت چون بارها همه دیدیم که با مردم با خضوع کامل می‌نشست و گفتگو می‌کرد.

وی با بیان اینکه آیت الله رئیسی در مکتب رضوی تربیت شده است، ادامه داد: تفکر رضوی به معنای خضوع در مقابل مردم و همراهی با آنان است و آیت الله رئیسی نشان داد که می‌توان مسئول مملکت بود اما مردمی بود.

معاون آموزش و پژوهش حوزه علمیه خراسان‌جنوبی با اشاره به اینکه آیت الله رئیسی به عنوان رئیس جمهور کاخ‌نشین نبود و همیشه در بین مردم حضور داشت، افزود: وقتی زندگی رئیس جمهور شهیدمان را بررسی می‌کنیم، می‌بینیم که مخالفنش حتی نتوانستند یک نقطه خاکستری در زندگی اقتصادی او پیدا کنند چون در برنامه‌های تبلیغاتی مشخص شد جز خانه شخصی که یک آپارتمان بود چیز دیگری نداشت.

شیدایی تأکید کرد: آیت الله رئیسی آلوده مفاسد اقتصادی نشد به همین دلیل زبان گویایی داشت و می‌گفت گشت ارشاد مسئولان را راه‌اندازی می‌کند.

وی ادامه داد: آیت الله رئیسی از امام رضا(ع) آموخت که اگر می‌خواهد مسئول قوی باشد نباید حرص دنیاپرستی و ثروت داشته باشد.

معاون آموزش و پژوهش حوزه علمیه خراسان‌جنوبی به بیان اینکه در موضع‌گیری‌ها متعدد خود نشان دادند که در مبارز با فساد خط قرمزی ندارد، گفت: آمارهای عزل و نصبی که در سفرهای استانی رئیس جمهور اتفاق می‌افتاد نشان می‌داد که دنبال باند و گروه نبود و اگر کوتاهی از مسئولی می‌دید او را بدون تعارف برکنار می‌کرد.

شیدایی بیان کرد: آیت الله رئیسی چون به سیره رضوی عمل و از امام رضا(ع) پیروی کرد محبوب قلب‌ها شد و همین دیشب بسیاری از اقشار مختلف مردم برای سلامتی او دعا می‌کرد و این محبوبیت در گرو عمل به فرمایشان رضوی است.

وی افزود: این مرد خدا و سید شهید هیچگاه به دنبال تخریب دیگران نبود و بداخلاقی سیاسی نمی‌کرد در حالی که می‌توانست این اقدام را انجام دهد ولی پرهیز داشت، می‌توانست برخی برخوردهای خارج از چارچوب اسلام را انجام دهد تا رای بخرد اما هیچگاه چنین کاری را انجام نداد.

انتهای خبر/10

لینک کوتاه خبر

نظر / پاسخ از