حالت تاریک
در دولت سیزدهم؛

خدمات صندوق اعتباری هنر به ۳۳مورد افزایش یافت

خدمات صندوق اعتباری هنر به ۳۳مورد افزایش یافت

مشاور وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی و مدیرعامل صندوق هنر گفت: خدمات و طرح‌های حمایتی صندوق اعتباری هنر از ۱۲ طرح به ۳۳ مورد در دولت سیزدهم افزایش یافت.

به گزارش خبرنگار پایگاه خبری تحلیلی «خاورستان»، سید مجید پوراحمدی امروز در جمع خبرنگاران استان خراسان جنوبی اظهار کرد: در حال حاضر بیش از  ۱۰۲ هزار و ۵۰۰ نفر از هنرمندان، نویسندگان، روزنامه‌نگاران و فعالان قرآن و عترت عضو صندوق اعتباری هنر هستند

مشاور وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی و مدیرعامل صندوق اعتباری هنر با اشاره به اینکه از این تعداد ۶۰ هزار نفر بیمه شده تأمین اجتماعی هستند، افزود: در دولت سیزدهم بیش از ۲۰ هزار نفر از اصحاب فرهنگ، هنر، رسانه و فعالان قرآن و عترت از خدمات تأمین اجتماعی برخوردار شده اند که حدود ۵۰ درصد نسبت به گذشته افزایش را نشان می‌دهد.

وی گفت: همچنین ۲ هزار و ۷۰۰ نفر مستمری‌بگیر و ۷۰۰ نفر تحت پوشش طرح تکریم قرار دارند.

پوراحمدی ادامه داد: مبلغ دریافتی ماهانه مشمولان طرح مستمری با رشد ۱۷۰ درصدی از ۴۰۰ هزار تومان به یک میلیون تومان افزایش پیدا کرده است.

وی بیان کرد: در دولت سیزدهم شاهد افزایش پرداختی در قالب طرح تکریم به هنرمندان، نویسندگان و شاعران پیشکسوت و فرهیختگان صاحب سبک و دارای درجه یک هنری از یک میلیون و ۲۰۰ هزار تومان به ۲ میلیون تومان هستیم که رشد ۷۰ درصدی را نشان می‌دهد.

مدیرعامل صندوق اعتباری هنر با اشاره به بهره‌مندی ۴۵ هزار نفر از اصحاب فرهنگ و هنر از خدمات بیمه درمان تکمیلی صندوق اعتباری هنر، خاطرنشان کرد: در دولت سیزدهم تعداد اعضای بیمه تکمیلی ۵۰ درصد رشد داشته است

وی  با بیان اینکه خدمات و طرح‌های حمایتی صندوق اعتباری هنر از ۱۲ طرح به ۳۳ مورد در دولت سیزدهم افزایش یافت، افزود: در دولت مردمی ۳۰ هزار نفر از هنرمندان، نویسندگان، روزنامه نگاران و فعالان قرآن و عترت به عضویت صندوق اعتباری هنر درآمدند.

پوراحمدی از پرداخت ۳۰۰ میلیارد تومان تسهیلات صندوق اعتباری هنر در دولت سیزدهم خبر داد و گفت: تلاش می‌کنیم سرعت پرداخت تسهیلات از زمان تقاضا تا زمان تایید و دریافت از بانک به حداقل برسد.

مدیرعامل صندوق اعتباری هنر با اشاره به اینکه طرح «میلاد نامداران» در راستای تجلیل از مفاخر در خراسان جنوبی امشب اجرا می‌شود، گفت: از اواخر بهمن‌ماه طرح «فردا» با هدف شناسایی و تجلیل از استعدادها و نخبگان جوان در حوزه فرهنگ و هنر اجرا می‌شود.

انتهای خبر/

 

لینک کوتاه خبر

نظر / پاسخ از