حالت تاریک
معاون استاندار خراسان جنوبی تأکید کرد؛

ضرورت توجه به اقدامات‌سلبی در حوزه گردشگری خراسان‌جنوبی

ضرورت توجه به اقدامات‌سلبی در حوزه گردشگری خراسان‌جنوبی

معاون سیاسی، امنیتی و اجتماعی استاندار خراسان جنوبی بر ضرورت توجه به اقدامات سلبی در کنار اقدامات فرهنگی در حوزه گردشگری تأکید کرد.

 به گزارش خبرنگار پایگاه خبری تحلیلی«خاورستان»، سید محمدرضا طالبی امروز در شورای فرهنگ عمومی استان اظهار کرد: در خصوص گردشگری همه به این نکته واقف هستیم که جزو ضروریات فرهنگی و اقتصادی کشور است البته ملاحظاتی در این خصوص وجود دارد که باید مدنظر قرار گیرد.

وی با اشاره به سبقه ناهنجاری‌هایی که در حوزه گردشگری استان طی سالیان گذشته با آن مواجه بودیم، گفت: طرح پیوست فرهنگی گردشگری استان چندین پیش نیاز دارد که بایستی دیده شود.

معاون سیاسی، امنیتی و اجتماعی استاندار خراسان جنوبی افزود: خانه‌های بوم‌گردی اساسنامه دارد و بایستی موارد را رعایت کنند که در صوت عدم رعایت طبق با آنان برخورد می‌شود اما برخی امکان و محیط‌های گردشگری هم وجود دارد که مسئول‌سازی برای آن نشده و هر وقتی گردشگر و تور گردشگری به این امکان‌ها مراجعه می‌کنند شاهد ناهنجاری‌های هستیم.

طالبی ادامه داد: باید این مناطق گردشگری شناسایی و برای آن مسئولیت‌سازی شود که بدانیم چه کسی متولی کار است.

وی گفت: برخی تورهای گردشگری مجوز کشوری اخذ می‌کنند و در استان‌ها حضور می‌یابند بدون اینکه استان از حضور آنان اطلاعی داشته باشد که بایستی وزارت میراث فرهنگی به دفاتر گردشگری ابلاغ کند که راه‌اندازی هر تور گردشگری نیازمند مجوز استانی است و نقاطی که می‌خواهد برای بازدید بروند از قبل اعلام کنند.

معاون سیاسی، امنیتی و اجتماعی استاندار خراسان جنوبی تأکید کرد: در کنار اقدامات فرهنگی در حوزه گردشگری باید اقدامات سلبی هم مورد توجه قرار گیرد.

انتهای خبر/

 

لینک کوتاه خبر

نظر / پاسخ از