حالت تاریک
رئیس مجمع نمایندگان خراسان‌جنوبی عنوان‌کرد:

فاصله زیاد خراسان جنوبی با توسعه

فاصله زیاد خراسان جنوبی با توسعه

رئیس مجمع نمایندگان خراسان جنوبی گفت: با وجود برکات بسیاری که در خراسان جنوبی وجود دارد، فرسنگ‌ها با توسعه فاصله داریم و حداقل‌ها را در خیلی از موارد نداریم.

به گزارش پایگاه خبری تحلیلی «خاورستان»، سیدحسن هاشمی در مجمع مشورتی توسعه استان که با حضور دادستان مرکز استان، نماینده مردم شهرستان‌های قاینات و زیرکوه و تعدادی از فعالان شهرستان‌های استان در حوزه‌های مختلف برگزار شد، اظهار داشت: در این مجمع جمعی از فرزانگان که مشکلات را با گوشت و پوست خود به خوبی درک کرده‌اند، حضور دارند. در این دوره، همدلی خیلی خوبی بین نمایندگان استان در مجلس شورای اسلامی وجود دارد و از همه لحظات برای توسعه خراسان جنوبی استفاده می‌کنیم.

وی گفت: واقعیت این است که با وجود برکات بسیاری که در خراسان جنوبی وجود دارد، فرسنگ‌ها با توسعه فاصله داریم و حداقل‌ها را در خیلی از موارد نداریم.

رئیس مجمع نمایندگان خراسان جنوبی بیان کرد: در کمتر استانی مانند خراسان جنوبی، دادستان در کنار بخش خصوصی با همه توان پیگیر حل مشکلات موجود است. تشکیل مجمع مشورتی توسعه استان کار بسیار ارزشمندی است و علاوه بر استمرار جلسات آن، باید مصوباتی در زمینه مسائل مهم این منطقه داشته باشد.

هاشمی تاکید کرد: از کوچک‌ترین فرصت‌ها با هم دلی برای توسعه خراسان جنوبی باید بهره بگیریم.

وی با اشاره به صحبت‌های که با وزرای دولت چهاردهم داشته است، افزود: باید فردی بومی و پرتوان به عنوان استاندار مشخص شود و همراه با تلاش‌های نمایندگان در تهران، در استان هم باید در این راستا تلاش‌هایی انجام شود تا از زمینه فراهم شده نهایت استفاده را برای توسعه آینده استان ببریم.

مجمع معتمدین خراسان جنوبی تشکیل شود

نماینده مردم شهرستان‌های قاینات و زیرکوه نیز با تاکید بر اینکه مجمع مشورتی توسعه استان باید مطالبه‌گر باشد، گفت: دکتر هاشمی از همه توان خود برای فعال کردن مجمع نمایندگان استان استفاده می‌کند.

سلمان اسحاقی تصریح کرد: باید از فرصت به وجود آمده در زمینه وزرای بومی استان، بیشترین استفاده را ببریم.

وی بر تشکیل مجمع معتمدین خراسان جنوبی برای انجام پیگیری‌های لازم در راستای توسعه خراسان جنوبی تاکید کرد.

مدیریت کارها به مردم سپرده شود

دادستان مرکز استان نیز در ادامه گفت: خراسان جنوبی استانی محروم است که هر چند نسبت به قبل از انقلاب رشد کرده است اما برای توسعه همه جانبه آن باید وفاق در داخل استان ایجاد شود.

حجت‌الاسلام علی نسائی تاکید کرد: هر جا که مدیر ریسک پذیر قوی بوده، مشکلات کمتری داشته ایم و مدیران ضعیف موجب ضرر و زیان به استان شده‌اند.

به گفته وی باید برای توسعه خراسان جنوبی، بخش خصوصی فعال و دولت کوچک شود تا با مدیریت کارها توسط مردم شاهد پیشرفت استان باشیم.

دادستان مرکز استان تصریح کرد: تا زمانی که در سمت قضائی باشم، برای توسعه و پیشرفت خراسان جنوبی از انجام هیچ اقدامی دریغ نخواهم کرد.

وی با بیان اینکه با توجه به مصوبه موجود در دولت‌های گذشته، همه شهرستان‌های استان باید کمتر توسعه یافته تلقی شوند، خاطرنشان کرد: خروج قاین و بیرجند از شهرهای کمتر توسعه یافته فشار بسیاری به گروه‌های مختلف مردم وارد کرد، لذا باید پیگیری لازم برای اجرای مصوبه مورد نظر در دولت چهاردهم انجام شود.

نسائی در زمینه انتخاب استاندار نیز گفت: فرد قوی باید به عنوان استاندار برگزیده شود که به جای سیاسی کاری، دنبال تحول خراسان جنوبی باشد.

در ادامه مجمع مشورتی توسعه استان که نمایندگان تعدادی از شهرستان‌های خراسان جنوبی نیز حضور داشتند، جمعی از حاضران در این جلسه نکاتی مانند مسئولیت سنگین نمایندگان مجلس در زمینه کم کاری‌های گذشته، لزوم شنیده شدن صدای واحد نمایندگان برای انتخاب مدیران استان، عقب ماندگی در توسعه، گفتمان قوی شرط رشد و توسعه، ضرورت افزایش قدرت چانه‌زنی قوی برای تحقق مطالبات، سهم اندک خراسان جنوبی از بودجه کشور، پیگیری خط اعتباری ویژه برای توسعه را بیان کردند.

 آنها همچنین به تورم 49 درصدی استان، لزوم مشخص شدن نیازهای هر شهرستان، آب اولویت اول استان، تکمیل زیرساخت‌های مواصلاتی برای توسعه، ضرورت بررسی موانع توسعه در مجمع مشورتی، توجه به پیوست رسانه برای توسعه خراسان جنوبی، تبدیل رقابت‌ها به رفاقت‌ها، تدوین سند توسعه، نبود تناسب بین استعداد و استحقاق مردم استان، تقویت بخش خصوصی زمینه ساز توسعه، توجه به نسل‌های دهه‌های 80 و 90 در توسعه استان و غیره اشاره کردند./ منبع:تسنیم 

انتهای خبر/

لینک کوتاه خبر

نظر / پاسخ از