حالت تاریک
رئیس دانشگاه صنعتی بیرجند:

فضای آزاد مطالبه‌گری تا رشته‌های بورسیه در دانشگاه‌صنعتی

فضای آزاد مطالبه‌گری تا رشته‌های بورسیه در دانشگاه‌صنعتی

رئیس دانشگاه صنعتی بیرجند گفت: فضای دانشگاه صنعتی بیرجند فضای مطالبه‌گری و تریبون‌های آزاد اندیشی است چراکه بیان مشکت موجب تحرک مسئولان می‌شود.

عباس‌علی رضاپور رئیس دانشگاه صنعتی بیرجند در گفتگو با خبرنگار پایگاه خبری تحلیلی «خاورستان»، فضای دانشگاه صنعتی بیرجند را فضای مناسبی برای مطالبه‌گری دانشجو عنوان‌کرد و گفت: از ابتدای فعالیتم سعی ما بر این بوده است تا فضای آزاداندیشی در دانشگاه باشد و در جلسات مختلفی که داشتیم سعی کردیم که فضای لازم را به دانشجوها بدهیم تا بتوانند حرفشان را در چارچوب و مقررات بیان کنند.

بیان مشکلات موجب تحرک مسئولان می‌شود

وی مطالبه‌گری را حق دانشجو دانست و افزود: دانشجو باید هر آنچه که به هر دلیلی ممکن است ایراد داشته باشد را بیان کند چراکه بیان مشکلات، موجب تحرک مسئولان می‌شود تا بتوانیم راحت‌تر نیازها و دغدغه‌هایشان را برطرف کنیم.

رئیس دانشگاه صنعتی بیرجند بیان‌کرد: با توجه به این‌که ما نزدیک به انتخابات هستیم کرسی آزاداندیشی و تریبون‌های آزادی بیان را بیشتر در دانشگاه خواهیم داشت تا بتوانیم این فضا را بیشتر داشته باشیم تا دانشجویان بتوانند مطالبه‌گری خود را انجام بدهند.

ارتباط دانشجو با صنعت از وظایف مهم دانشگاه صنعتی است

رضاپور ارتباط دانشجو با صنعت را یکی از وظایف مهم دانشگاه صنعتی بیرجند عنوان کرد و افزود: در واقع یکی از سیاست‌های دانشگاه صنعتی بیرجند این است که جامعه با صنعت نقش پررنگی داشته باشد و در طول زمان نزدیک به دو سالی که توفیق خدمتگذاری داشتم روی ارتباط صنعت و دانشگاه همیشه تاکید داشتم.

فعالیت معاونت مستقل پژوهشی برای اولین بار در دانشگاه صنعتی

وی بیان‌کرد: یکی از مهمترین اقداماتی که انجام دادیم این بود که مجوزایجاد معاونت پژوهشی و فناوری را از هیات امنا گرفتیم چراکه قبلا معاونت آموزشی و پژوهشی با هم ترکیب بود که به همان نسبت ساختار سازمانی ما کوچک بود و نیروی زیادی در حوزه‌ی پژوهش نداشتیم و خیلی برنامه نمی‌توانستیم اجرا کنیم که این اولین گام مثبتی بود که پیگیری شد و با دستور مستقیم وزیر محترم علوم، معاونت پژوهش و فناوری ایجاد کردیم.

رئیس دانشگاه صنعتی بیرجند افزود: برای معاونت پژوهشی، مدیر ارتباط با صنعت تعیین کردیم؛ کارشناس با صنعت برای آن تعیین کردیم که دانشگاه صنعتی بیرجند طی دو سال گذشته بازدیدهای مختلفی از صنایع مختلف داشته که بسیاری از مشکلاتی که احیانا موجود بوده با همکاری صنعت و بزرگوارانی که کارآفرین بودند شناسایی و احصا شده و توانستند بسیاری ازمشکلات را رفع کنند.

رضاپور با اشاره به این‌که در گذشته بیشتر رشته‌های ما در مقطع کارشناسی بوده است، افزود: این‌که خود دانشجو بتواند پروژه تحقیقاتی بردارد و مشکلات صنعت را رفع کند تاکنون خیلی نتوانسته موفق باشد چراکه رشته‌های مقاطع تحصیلات تکمیلی را نداشتیم و امسال برای اولین بار پنج رشته کارشناسی ارشد را اضافه کردیم و قطعا برای آن برنامه داریم.

وی خاطرنشان‌کرد: همکاران ما در گروه‌های مختلف توجیه شدند که پایان‌نامه‌ها و تحقیقاتی که به دانشجویان می‌دهند در جهتی باشد که مشکلات استان و جامعه را حل کند و همکاران هیات علمی خیلی جدی در مباحث اثرگذار در صنعت ورود پیدا کردند.

ورود رشته‌های بورسیه به دانشگاه صنعتی

رئیس دانشگاه صنعتی بیرجند از ورود رشته‌های بورسیه صنعتی برای اولین بار در این دانشگاه خبرداد و گفت:  بورسیه صنعتی در مقطع کارشناسی برای اولین بار در کل کشور دارد انجام می‌شود  که این طرح امسال در دانشگاه صنعتی بیرجند اجرا شد که دانشجو ضمن تحصیل، مستقیم وارد صنعت شده، از حقوق و مزایا و معافیت سربازی نیز بهره‌مند می‌شود.

رضاپور گفت:‌ طی دیداری که استاندار محترم با تشکل‌های مختلف دانشجویی داشتند، دانشجویان مطالبه‌گری‌های خوبی داشته و دغدغه‌مندی‌هایشان را مطرح کردند و البته که دانشجو باید بتواند حرف خود را بگوید و استقلال‌خواهی خود را داشته باشد.

وی با بیان این‌که دانشگاه صنعتی بیرجند به‌دنبال این است که فضای مطالبه‌گری را افزایش دهد، یادآورشد: درصدد هستیم تا فضا برای دانشجویان در راستای ارائه نقدها و نظرهایشان باز باشد و مطالباتشان را از مسئولان داشته باشند.

انتهای خبر/ 5

لینک کوتاه خبر

نظر / پاسخ از