حالت تاریک
مسئول بسیج سازندگی خراسان‌جنوبی عنوان‌کرد؛

فعالیت بیش از ۲۳ هزار جهادگر در سال‌جاری

فعالیت بیش از ۲۳ هزار جهادگر در سال‌جاری

مسئول بسیج سازندگی خراسان‌جنوبی از فعالیت ۲ هزار و ۳۴۷ اردوی جهادی با حضور ۲۳ هزار جهادگر در سال جاری در خراسان‌جنوبی خبر داد.

به گزارش خبرنگار پایگاه خبری تحلیلی «خاورستان»، مهدی هنری امروز در نشست خبری گفت: با توجه به تقارن نوروز و ماه مبارک رمضان امسال قرارگاه‌های جهادی فعالیت خود را در قالب قرارگاه نوروزی آغاز کردند.

وی با اشاره به اینکه قرارگاه‌های جهادی به سه قرارگاه منطقه‌ای، محلی و پهنه‌ای تقسیم می‌شوند، افزود: هر مناسبت و برنامه‌ای فعالیت گروه‌های جهادی در قالب ۱۱ قرارگاه منطقه‌ای و شهرستانی و ۳۹ قرارگاه محله‌ای و چهار قرارگاه پهنه‌ای در سطح استان فعالیت خواهند داشت.

رئیس سازمان بسیج سازندگی خراسان جنوبی با بیان اینکه اولویت ما در سال آینده تجهیز قرارگاه‌های جهادی برای اجرای ماموریت‌ها است، گفت: برای گروه‌های جهادی تخصصی گواهی سلامت فنی دریافت می‌کنند تا با نهادهای مختلف قرارداد منعقد کنند.

هنری ادامه داد: تاکنون ۲ هزار ۴۲ گروه جهادی در اطلس جهادی ثبت شده است که ۹۰۰ گروه جهادی فعال مشخص شدند و گروه‌های تخصصی در سه سطح تقسیم‌بندی خواهند شد.

وی بیان کرد: در ایام نوروز امسال به دلیل تقارن با ماه مبارک رمضان، فعالیت گروه‌های جهادی در قالب پویش ملی «خانه دوست کجاست» تعریف شده که براساس آن گروه‌های جهادی در محلات خود به خدمت‌رسانی می‌پردازند.

رئیس سازمان بسیج سازندگی خراسان جنوبی ادامه داد: در مجموع در ایام نوروز و ماه رمضان ۳۲۲ گروه جهادی با ظرفیت ۲ هزار و ۸۶۰ جهادگر در قالب ۱۱ قرارگاه جهادی منطقه‌ای و ۱۷۷ نقطه شهری و روستای فعالیت خواهند داشت.  

هنری به برگزاری ۲ هزار و ۳۴۷ اردوی جهادی در استان در سال جاری با حضور ۲۳ هزار جهادگر اشاره کرد و گفت: ارزش ریالی خدمات این گروه‌های جهادی ۳۱۰ میلیارد ریال بوده است.

مسئول سازمان بسیج سازندگی سپاه انصارالرضا (ع) خراسان جنوبی به فعالیت گروه‌های جهادی در سیل سیستان و بلوچستان اشاره کرد و افزود: چهار کامیون مواد غذایی به ارزش ۲ میلیارد ریال به منطقه ارسال شد همچنین بعد از ماه مبارک رمضان که آب فروکش کند، گروه‌های جهادی برای بازسازی منازل اعزام خواهند شد.

وی گفت: در برگزاری انتخابات هم گروه‌های جهادی با اجرای پویش‌ها و مددرسانی به رای‌دهندگان ناتوان فعالیت داشتند.

هنری با بیان اینکه دومین کنگره ملی ۲ هزار شهید خراسان جنوبی در سال ۱۴۰۴ برگزار خواهد شد ادامه داد: یکی از کمیته‌های این کنگره، محرومیت‌زدایی و خدمت‌رسانی گروه‌های جهادی است.

وی بیان کرد: با توجه به پیگیری‌های صورت گرفته ۱۳ شهریور سال گذشته به مناسبت سالروز حضور جهادی مقام معظم رهبری در زلزله سال ۱۳۴۷ فردوس، اجلاسیه ملی جهادگران در استان برگزار و امسال هم ۱۳ شهریور به عنوان روز ملی حرکت‌های جهادی و امداد مردمی ثبت شد.

مسئول بسیج سازندگی خراسان جنوبی گفت: با توجه به اینکه ۵۰ خانواده جهادگر شهید در سطح کشور داریم که ۶ خانواده از خراسان جنوبی هستند، اجلاسیه جهادگران آسمانی ۱۳ شهریور سال آینده در فردوس برگزار خواهد شد.

انتهای خبر/

لینک کوتاه خبر

نظر / پاسخ از