حالت تاریک
مسئول جهادی بسیج‌دانشجویی خراسان‌جنوبی عنوان کرد؛

فعالیت ۶۵ گروه جهادی دانشجویی در خراسان‌جنوبی

فعالیت ۶۵ گروه جهادی دانشجویی در خراسان‌جنوبی

مسئول عملیات جهادی بسیج دانشجویی خراسان‌جنوبی گفت: ۶۵ گروه جهادی دانشجویی فعال که اعضای آن‌ها را دانشجویان دانشگاه‌های مختلف تشکیل می‌دهند در استان فعال است.

حمیدرضا ایروانی با گرامی‌داشت سالروز تاسیس بسیج سازندگی به خبرنگار پایگاه تحلیلی خبری خاورستان«خاورستان» گفت: به همین مناسبت یک سری برنامه‌ها را در شهرستان‌های بیرجند، فردوس و قاین به طور همزمان از ۱۲ تا ۱۵ اردیبهشت به مدت ۴ روز با حضور گروهای جهادی بسیج دانشجویی در روستاهای هدف استان برگزار شد.

به گفته وی تعدادی از دانشجویان گروهای جهادی دانشگاه‌های بیرجند اعم از علوم‌پزشکی، صنعتی، ابن حسام، سپیده، فنی و حرفه‌ای و فرهنگیان در روستای پیشبر، نوغاب، علی‌آباد و فخر‌‌آباد زیرکوه این اردو را برگزار و خدمات فرهنگی، آموزشی، عمرانی و رنگ‌آمیزی مدرسه را در این مناطق انجام دادند.

وی ادامه داد: در فردوس هم دانشجویان گروهای جهادی با حضور در روستای فتح آباد در حوزه‌های مختلف اشاره شده خدمت رسانی کردند و در قاین در روستاهای تیغاب و گرماب خدمات با حضور گروه پزشکی جامع‌تر شد و متخصص کودکان، دندانپزشکی و... در این روستا‌ها همراه با دانشجویان جهادگر حضور داشتند و به اهالی منطقه خدمت مختلف ارائه کردند.

مسئول عملیات جهادی بسیج دانشجویی خراسان‌جنوبی ادامه داد: برنامه ریزی برای حضور دانشجویان جهادگر در روستای حاجی‌آباد حاشیه شهر بیرجند فراهم شده که قرار است خدمات آموزشی توسط دانشجویان جهادگر ارائه شود.

ایروانی هم چنین حضور مجدد جهادگر دانشجو در روستاهای سیل زده زیرکوه و ارتباط با جهادگران دانشجوی دانشگاه‌های صنعت شریف و علم و صنعت برای حضور و کمک رسانی را در لیست برنامه‌های در دست اقدام این سازمان گنجاند.

به گفته وی بسیج سازندگی طبق فرمایش مقام معظم رهبری و اساتید به نام یکی از مهمترین عرصه‌ها در ارکان و ساختار نظام است که باید بتوانیم سازندگی و محرومیت زدایی را بر اساس فرمایش مقام معظم رهبری به خصوص در روستاها را انجام دهیم.

وی تصریح کرد: برای محرومیت‌زدایی باید از سمت وسوی مقطعی به سمت و سوی دائمی برویم که در این زمینه اقداماتی صورت پذیرفته و سعی شده در روستاها با استفاده از ظرفیت خود روستاها اشتغالزایی را داشته باشیم که مردم روستا به خودکفایی برسند و مهمترین هدف همین است و در کنار آن دانشگاه‌ها را که ظرفیت‌های خوبی در رمینه‌های فرهنگی، اجتماعی و عمرانی دارند را پای کار بیاوریم که ناحیه دانشجویی در بیرجند روی مناطق مرزی زیرکوه و درمیان تمرکز کرده و قرار است به صورت قرارگاهی مشکلات منطقه را حل کنیم.

انتهای خبر/

لینک کوتاه خبر

نظر / پاسخ از