حالت تاریک

کاروران زیر سایه خورشید به قاین رسید

کاروران زیر سایه خورشید به قاین رسید

همزمان با دهه کرامت و در قالب جشن های «زیرسایه خورشید» کاروان خادمان حرم مطهر رضوی با پرچم متبرک بارگاه ملکوتی امام رضا(ع) به شهرستان قائنات رسید.

به گزارش خبرنگار پایگاه خبری تحلیلی «خاورستان»، هفدهمین حضور کاروان زیر سایه خورشید در استان خراسان جنوبی با پیش‌بینی بیش از ۲۸۰ برنامه و همراهی خدام بارگاه رضوی ۲۳ اردیبهشت ماه از شهرستان بشرویه آغاز شد.

خادمان امام رضا(ع) پس حضور در شهرستان بشرویه و فردوس، ظهر امروز سه‌شنبه به منظور شرکت در ویژه برنامه‌های جشن های مردمی زیر سایه خورشید وارد شهرستان قاین شده و مورد استقبال مردم قرار گرفتند.

در بدو ورود به قائنات خدام حرم رضوی با حضور در گلزار شهدای گمنام دانشگاه آزاد این شهرستان ضمن ادای احترام به مقام شامخ آنان و غبارروبی و عطرافشانی مزار شهیدان والامقام، با آرمان‌های امام(ره)، شهدا و انقلاب اسلامی تجدید پیمان کردند.

از زن و مرد و کوچک و بزرگ با اشک شوق به استقبال پرچم رضوی رفتند و همه آنان به نوعی عرض ارادت‌شان را به ساحت مقدس امام رئوف(ع) نشان دادند. 

مردم از کوچک و بزرگ، پیر و جوان با بوسه زدن بر پرچم رضوی و اهدای دسته های گل، صحنه‌های به یادماندنی از عشق و ارادت به خاندان اهل بیت(ع) را به نمایش گذاشتند.

یکی از خادمان رضوی با خواندن صلوات خاصه و مدیحه‌سرایی دل حاضران را راهی صحن و سرای امام رئوف کرد و در پایان نیز بسته متبرک رضوی در میان مردم توزیع شد.

دیدار خدام حرم رضوی با خانواده شهیدین صحراگرد 

در ادامه خادمان حرم رضوی و حاملان پرچم سبز و مطهر بارگاه حضرت شمس الشموس علی بن موسی الرضا(ع) در قالب ویژه برنامه‌های کاروان زیر سایه خورشید با خانواده شهیدان غلام و علی‌محمد صحراگرد دیدار کردند.

خدام حرم رضوی ضمن ادای احترام به جایگاه رفیع خانواده معظم این شهیدان والامقام و گرامیداشت یاد و راه جاودان آنها عطر بارگاه ملکوتی و صفای زیارت مضجع شریف حضرت رضا(ع) را در مأمن پرورش این شهیدان بزرگوار جاری و ساری کردند.

در این محفل نورانی و معنوی یکی از خادمان رضوی با ذکر مولودی‌خوانی یاد و نام و خاطره شهیدان را گرامی داشت و در ادامه خادمان حرم حضرت شمس الشموس (ع) در این دیدار نورانی هدایای تبرکی آستان قدس رضوی را به خانواده شهیدان صحراگرد اهدا کردند.

لازم به ذکر است شهید غلام صحراگرد در سال ۶۳ و شهید علی محمد صحراگرد در سال ۶۶ به فیض شهادت نائل آمدند و شهرستان قاین نیز دارای ۳۰۷ شهید دوران دفاع مقدس است.

از ۲۱ اردیبهشت ماه همزمان با سالروز میلاد حضرت معصومه(س) تا ۳۱ اردیبهشت سالروز ولادت امام رضا(ع) دهه کرامت نامگذاری شده است و برنامه‌های این دهه در سال جاری با شعار محوری «با شما سربلندیم» در حال اجرا است.

انتهای خبر/10

کاروران زیر سایه خورشید به قاین رسید
کاروران زیر سایه خورشید به قاین رسید

لینک کوتاه خبر

نظر / پاسخ از