حالت تاریک
رئیس سازمان دارالقرآن الکریم مطرح کرد؛

لزوم تقویت جریان‌های مردمی در مجموعه‌های قرآنی

لزوم تقویت جریان‌های مردمی در مجموعه‌های قرآنی

رئیس سازمان دارالقرآن الکریم گفت: رویکرد رئیس سازمان تبلیغات اسلامی کشور این بوده تا بسیاری از مجموعه‌های قرآنی جریان های مردمی را بیش از قبل تقویت کنند.

به گزارش خبرنگار پایگاه خبری تحلیلی «خاورستان»، حجت الاسلام علی تقی‌زاده در شورای توسعه فرهنگ قرآنی استان اظهار کرد: رهبر معظم انقلاب مبنای دقیق قرآنی دارند و براساس آن تحقق تمدن نوین اسلامی را منوط به این کردند که جامعه قرآنی شود.

رئیس سازمان دارالقرآن کشور با اشاره به فرمایش رهبر معظم انقلاب مبنی بر اینکه فعالیت‌های قرآنی بشدت راهبردی است چون مقصد اصلی انقلاب اسلامی را دنبال می‌کند، گفت: در سال ۱۳۸۸ شورای توسعه فرهنگ قرآنی بر اساس مصوبه شورای عالی انقلاب فرهنگی تشکیل شد.

وی ادامه داد: در این مدت استفاده ویژه‌ای که جامعه قرآنی از شورای توسعه فرهنگ قرآنی انتظار داشتند محقق نشد که این امر باعث شد طراحی جدیدی صورت بگیرد.

حجت الاسلام تقی‌زاده با اشاره به عدم استفاده از ظرفیت بالای شورای توسعه فرهنگ قرآنی، در مورد فرآیند انتقال شورای توسعه به سازمان تبلیغات اسلامی توضیحاتی ارائه داد.

رئیس سازمان دارالقرآن کشور پیشنهاد داد: شوراهای توسعه فرهنگ قرآنی استانی در بازه زمانی مشخص سند راهبردی قرآن استان در افق سه ساله و پنج ساله تدوین شود و در ذیل آن نسبت دستگاه‌ها مختلف و فعالیت‌ها شکل بگیرد.

وی برگزاری روز یا هفته فعالیت‌های قرآنی در استان را پیشنهاد داد تا دستگاه‌های فعالیت‌های قرآنی خود را انجام دهند و در ادامه گفت: رویکرد ما این است که در حوزه فعالیت‌های قرآنی جریان‌های مردمی را تقویت و فرصت برای دیده شدن آنان فراهم کنیم.

حجت الاسلام تقی‌زاده افزود: رویکرد رئیس سازمان تبلیغات اسلامی کشور این بوده تا بسیاری از مجموعه‌های قرآنی جریان‌های مردمی را بیش از قبل تقویت کنند.

انتهای خبر/

لینک کوتاه خبر

نظر / پاسخ از