حالت تاریک
ماموریت رسانه شکستن محاصره تبلیغاتی دشمن است
مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی خراسان جنوبی:

ماموریت رسانه شکستن محاصره تبلیغاتی دشمن است

مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی خراسان جنوبی گفت: تکلیف و ماموریت اصلی فعالان رسانه در گام دوم انقلاب شکستن محاصره تبلیغاتی دشمن است.

به گزارش خبرنگار پایگاه خبری تحلیلی «خاورستان»، علی فرخنده صبح پنجشنبه در مراسم اختتامیه جشنواره ملی سواد رسانه همراه با جایزه پرفسور معتمدنژاد و آیین تجلیل از برگزیدگان جشنواره  با تأکید بر لزوم توجه و پرداختن به چهره‌های ماندگار، مفاخر و مشاهیر استان، گفت: برگزاری رویداد جشنواره ملی سواد رسانه جایزه ملی پروفسور معتمدنژاد در دو بخش آموزش و جایزه برنامه‌ریزی شد.

وی افزود: ۷۲۶ اثر در بخش تولیدات ویدئویی، پرده‌نگار، کتاب، مقاله، هنرهای تجسمی و پوسترهای مفهمومی به جشنواره ملی سواد رسانه جایزه پرفسور معتمدنژاد ارسال شد.

مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی خراسان جنوبی ادامه داد: ۲۷۱ اثر در ارزیابی  و پیش داوری که انجام شد حائز پذیرش دبیرخانه در بخش رقابت شدند و با نظر داوران امروز هشت نفر از برگزیدگان این جشنواره معرفی و تجلیل خواهند شد.

فرخنده با باین اینکه در همه شهرستان‌ها دوره آموزشی سواد رسانه برگزار شد، تصریح کرد: محورهای بخش آموزشی این جشنواره شامل تربیت رسانه‌ای، تغییرات نسلی و فضای مجازی، هوش مصنوعی و آینده رسانه، شناسایی و مواجهه با اجبار جعلی، حکمرانی در جامعه شبکه‌ای، مسئولیت اجتماعی و اخلاق رسانه همچنین شیوه تدریس سواد رسانه‌ای بود.

وی بیان کرد: این جشنواره آغازی برای حرکت‌های جدید، فناورانه، باخلاقیت، مبتنی بر نیاز روز و با هوشمندی در راستای هدف‌گذاری رهبر معظم انقلاب در گام دوم انقلاب است.

مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی خراسان جنوبی با اشاره به اینکه تکلیف و ماموریت اصلی فعالان رسانه در گام دوم انقلاب شکستن محاصره تبلیغاتی دشمن است، افزود:  پرداختن به امیدآفرینی در جامعه توسط فعالان رسانه‌ای ضلع اصلی شکستن محاصره تبلیغاتی دشمن است.

فرخنده بر ضرورت بالا بردن سطح سواد رسانه در جامعه تأکید کرد و گفت: باید عموم مردم به این سطح از تشخیص دقیق در حوزه سواد رسانه‌ای برسند که هر مطلبی نیاز به بازنشر ندارد.

انتهای خبر/10

درباره نویسنده

لینک کوتاه خبر

نظر / پاسخ از