حالت تاریک
سرپرست معاونت اقتصادی استانداری خراسان جنوبی؛

مرز ماهیرود ۱۴ و ۱۵خرداد ماه تعطیل‌ نیست

مرز ماهیرود ۱۴ و ۱۵خرداد ماه تعطیل‌ نیست

سرپرست معاونت هماهنگی امور اقتصادی استانداری خراسان جنوبی گفت: روزهای دوشنبه و سه شنبه ۱۴ و ۱۵ خرداد ماه، مرز ماهیرود تعطیل نیست و تجارت جریان دارد.

به گزار پایگاه خبری تحلیلی «خاورستان»، مهدی جعفری در جلسه دیدار معاون اتاق بازرگانی و تجارت استان فراه افغانستان و فعالان و تجار افغانستانی با تأکید بر اینکه دغدغه‌ شما برای تسهیل در امور و خدمت به مردم، جای تقدیر دارد،گفت: حل مشکلات موجود و تقویت نقاط قوت، مهمترین هدف ماست و امید داریم با پشتکاری که وجود دارد، امورات در حوزه تجاری تسهیل شود.

 سرپرست معاونت اقتصادی استانداری گفت: یکی از درخواست‌هایی که تجار افغان داشتند، افزایش ساعت کاری است که این کار انجام شده و امورات هم در ترددها و تخلیه بارها در حال انجام است.

 جعفری با اشاره به درخواست طرف افغان مبنی بر برگزاری جلسه تجار دو کشور به صورت سالی یک مرتبه، تصریح کرد: ما هم با برگزاری گفتمان های تجاری سالی یک بار موافقیم و این آمادگی را داریم که سالی چند مرتبه در مرز ماهیرود یا ابونصر فراهی با تجار افغان و مدیران اقتصادی استان دیدار داشته باشیم.
 

وی اظهار داشت: از امروز تا ظرف یک هفته آینده مصوب می‌کنیم که نرخ و تعداد لیفتراک‌های فعال در مرز اعلام شود در غیر این صورت ما نسبت به تعداد و قیمت ها تعیین تکلیف خواهیم کرد.

 سرپرست معاونت اقتصادی استانداری گفت: 14 و 15 خردادماه که در تقویم تعطیل رسمی است، مرز ماهیرود تعطیل نیست و تجارت بین دو کشور جریان خواهد داشت.
 

جعفری بر افزایش باسکول، تمرکز بر موضوع سوخت و ساماندهی کارگران تأکید کرد.
 

سیر تجارت افغانستان به سمت بندر ابونصر فراهی در هم مرزی با ماهیرود سوق یافته
 

معاون اتاق بازرگانی و تجارت استان فراه افغانستان هم با بیان اینکه سیر تجارت ما به سمت بندر ابونصر فراهی در هم مرزی با ماهیرود سوق یافته، گفت: خواهانیم تا در طول سال دیدارهایی با مسئولان و مدیران استان خراسان جنوبی داشته باشیم.
 

فراهی تأکید کرد: امید است از قبیل این جلسات بین مسئولان هر دو طرف بیشتر برگزار شود، البته یادآوری کنیم خواهان دید و بازدید بین مسئولان دو طرف هستیم تا روند تجارت آسیب نبیند.

 به گفته وی؛ دوستی دو کشور ایران و افغانستان، دیرینه است.
 

وی با بیان اینکه ایران و افغانستان به ویژه در مرز ماهیرود می‌توانند در زمینه‌های مختلف از جمله تجارت در بخش کشاورزی بیشتر فعالیت داشته باشند، افزود: خدا را شاکریم با حضور دولت طالبان امنیت سرتاسری در افغانستان حفظ شده است.

 معاون اتاق بازرگانی و تجارت استان فراه افغانستان گفت: در حال حاضر در کشور افغانستان با توجه به امنیت بستر مناسب برای سرمایه‌گذاری فراهم شده است.
 

فراهی با اشاره به درخواست‌ها گفت: مهیا ساختن تجهیزات بندری در هر دو طرف به منظور تسهیل تجارت برای تاجران مرزی، اضافه کردن ساعت کاری در ادارات دو طرف، عبور و مرور کامیون‌ها در منطقه و بارگزاری گفتمان تجاری سالی یک بار از مهمترین درخواست‌های ماست.
 

وی ادامه داد: موضوع کارگرها خیلی مهم است آنها ساعت ها در صف هستند و باید کارگران به صورت ساعاتی بیشتر استفاده و یا برنامه‌ریزی درستی شود.

 

انتهای خبر/

لینک کوتاه خبر

نظر / پاسخ از