حالت تاریک
استاندار خراسان جنوبی:

مشارکت مردم خراسان جنوبی در‌انتخابات به ۵۵ درصد‌رسید

مشارکت مردم خراسان جنوبی در‌انتخابات به ۵۵ درصد‌رسید

استاندار خراسان جنوبی گفت: میزان مشارکت مردم استان در انتخابات ۱۱ اسفند تا ساعتی قبل به ۵۵ درصد رسید ولی با توجه به تمدید زمان رای گیری این عدد بیشتر می‌شود.

به گزارش خبرنگار پایگاه خبری تحلیلی «خاورستان»،جواد قناعت شامگاه جمعه در ستاد انتخابات استان خراسان جنوبی در جمع خبرنگاران گفت: خراسان جنوبی از اول انقلاب تاکنون به لحاظ میزان مشارکت مردم در انتخابات رتبه های اول یا دوم را داشته است و اکنون هم بین رتبه اول و دوم در رقابت هستیم.

وی گفت: بررسی‌ها نشان از مشارکت بالای مردم استان پای صندوق های رای دارد و به همین دلیل از ساعت ۱۸ تاکنون ۲ نوبت زمان اخذ رای تمدید شده و رای گیری تا ساعت ۲۲ ادامه دارد.

استاندار خراسان جنوبی با پیش بینی اینکه اخذ رای تا ساعت ۲۳ یا ۲۴ نیز تمدید شود ادامه داد: با توجه به برودت هوا که در مرکز استان دمای منفی ۹ درجه را تجربه کردیم و همه شهرها زیر صفر درجه بود اما حماسه بی نظیری خلق شد.

وی عنوان کرد: با توجه به بارش برف از روزهای گذشته در سطح استان مشکلاتی در حوزه راه ها بود که پیش بینی های لازم صورت گرفت و با کمک بخش خصوصی، راهداری و نیروهای مسلح تمامی مسیرها بازگشایی شد.

قناعت با بیان اینکه صندوق های رای در مسیرهای صعب العبور از شب گذشته مستقر شد گفت: بدون هیچ وقفه ای روند انتخابات از ساعت هشت صبح امروز آغاز شد و ۱۰۰ درصد شعب فعال بوده است.

وی تصریح کرد: تاکنون هیچ گزارشی در زمینه قطع ارتباطات یا اختلال نداشتیم که نشان از هماهنگی مناسب بین دستگاه‌های مخابراتی و ارتباطات استان است.
 استاندار خراسان جنوبی افزود: هر فردی که تاکنون موفق به رای دادن نشده، این فرصت فراهم است و با توجه به تاکید مثقام معظم رهبری که حق هر شهروند است و اقتدار ملی را رقم می زند، باید تلاش کنیم درصد مشارکت در استان افزایش یابد.

وی گفت: از نظر درصد مشارکت وضعیت استان خوب است و امیدواریم این درصد تا پایان زمان رای گیری افزایش یابد.

قناعت با اشاره به اینکه فرصت رای دادن به برکت خون شهدا ایجاد شده است عنوان کرد: گرمای حضور پرشور مردم بر سرمای حاکم بر استان غالب شد و امیدواریم در سطح کشور هم شاهد حضور پرشور مردم باشیم.

انتهای خبر/

لینک کوتاه خبر

نظر / پاسخ از