حالت تاریک
معاون فرهنگی اوقاف و امور خیریه خراسان‌جنوبی:

معادلات جهانی بر محور مقاومت است

معادلات جهانی بر محور مقاومت است

معاون فرهنگی اوقاف و امور خیریه خراسان‌جنوبی گفت: معاملات منطقه‌ای و جهانی بر محور مقاومت است بسیاری از کشورهای دنیا بر این باور هستند که فلسطین، مسئله‌ای است که باید روی آن اتفاق‌نظر داشته باشند.

حجت‌الاسلام حسین رحیمی، معاون فرهنگی و اجتماعی اوقاف و امور خراسان‌جنوبی در گفتگو با خبرنگار خاورستان، اظهار کرد: در اهمیت عملیات «طوفان‌ الاقصی» زیباترین عملیاتی بود که در این چند سال گذشته، از ناحیه‌ی مبارزان فلسطینی دیده شد و این نویدبخش اتفاق بزرگ در آینده‌ی و سرنوشت مردم فلسطین خواهد بود.

وی با بیان این‌که عملیات «طوفان‌ الاقصی» بر معادلات جهانی اثر بسیاری دارد، خاطرنشان‌ کرد: با این عملیات، همه‌ی جهانیان دانستند که دیگر فلسطین مانند سابق نیست؛ این کشور، با توجه به علم، دانش و ارتباطاتی که با کشورهای اطراف ومنطقه دارند جایگاهی را به دست آورده و می‌تواند کارهای بزرگتر از این را هم در برابر رژیم غاصب صهیونیستی داشته باشد.

معاون فرهنگی و اجتماعی اوقاف و امور خراسان جنوبی تاکید کرد: با این عملیات، معادلات سیاسی جهان به هم ریخت که در برابر ظلم، ستم، تعدی و تجاوز یک عده‌ای به خاک و سرزمین فلسطین، آنها می‌توانند یک روزی قیام کنند و حق‌شان را پس بگیرند.

حجت‌الاسلام رحیمی با بیان این‌که این عملیات، پیامی برای اسرائیل و سرکرده‌های آنها نظیر آمریکا دارد، گفت: شما فکر نکنید که دارای ابزارآلات، پیشرفته‌ترین تجهیزات نظامی و امکانات هستید؛ زمانی‌که امید مردم به خدا و به نیروهایی باشد که حاضر هستند جان خود را در این مسیر بگذارند و با این جان، از کشور خودشان که متعلق به آنها دارد دفاع کنند؛ هر چقدر هم امکانات، تجهیزات و ابزارآلات نظامی باشد هیچ کدام از آنها به هر حال تاثیرگذار نخواهد بود.

وی تصریح‌ کرد: فلسطینی‌ها همین مبارزه، دفاع و حرکت عظیمی که برای دفاع از خودشان انجام دادند این برای رژیم صهیونیستی این پیام را دارد که شما نمی‌توانید کاری انجام بدهید؛ مردم دنیا دیگه نقشه‌ها ودرس شما را خوانده‌اند و می‌دانند شما هدفتان غصب، تسلط بر این منطقه است در حالی که مردم آگاه هستند و جوانان فلسطینی می‌دانند باید چیکار کنند.

 

طوفان‌ الاقصی نشان از یک فکر قوی در میان جوانان بود

معاون فرهنگی و اجتماعی اوقاف و امور خراسان‌جنوبی تاکید کرد: این عملیات «طوفان‌ الاقصی» که به‌وجود آمد نشان از یک فکر قوی، حرکت بسیار زیبا و یک همبستگی بین جوانان بود که باعث شد که این پیام را به دشمنان آنها برساند که شما خیال نکنید که تجهیزات‌تان زیاد است و می‌توانید پیروز باشید ما با همین تجهیزات کم، بر شما غالب خواهیم شد و منطقه‌ی خودمان را پس خواهیم گرفت.

حجت‌الاسلام رحیمی به عادی سازی روابط برخی از کشورهای عربی با رژیم غاصب صهیونیستی اشاره کرد و افزود: اعراب منطقه فکر می‌کردند که زمانی‌که روابط را با رژیم صهیونیستی عادی کنند خواهند توانست به هر حال به اهداف خودشان در منطقه دست یافته و به ماندگاری این رژیم کمک کنند.

 

معادلات جهانی بر محور مقاومت است

وی خاطرنشان‌کرد: برخی از افراد که واقعا متوجه نبودند که چه حرف و کلماتی از زبان آنها خارج می‌شود الان به این نتیجه رسیدند که باید ما به سمت فلسطین برویم چراکه معاملات منطقه‌ای و جهانی بر محور مقاومت است حتی در کشورهایی نظیر فرانسه مردم زیادی بر این باور هستند که مسئله‌ای است که باید روی آن اتفاق نظر داشته باشند.

معاون اوقاف و امور خراسان‌جنوبی اضافه‌ کرد: مردم آگاه، بیدار و متوجه هستند که چه اتفاقی در عالم و دنیا دارد می‌افتد لذا این پیام‌هایی که اعراب می‌دهند با سخنرانی‌هایی که دارند، از این گفته‌ی خود پشیمان بوده و نظر به عقیده‌ی خود را عوض می‌کنند و دیگر حاضر نیستند که به ماندگاری رژیم صهیونیستی کمک کنند یا روابط خود را با این رژیم عادی سازی کنند و خیلی از کشورهایی که در این خیالات بودند الان از عقیده‌ی خود برگشتند و پشتیبان مردم فلسطین هستند تا معاملات منطقه‌ای تغییرکرده است.

حجت‌الاسلام رحیمی اظهار کرد: اگرالان کسی از رژیم صهیونیستی در منطقه‌ی ما طرفداری کند دشمن خیلی از کشورهای منطقه خواهد بود و می‌تواند در آینده‌ی و روابط او روی کشورهای منطقه تاثیرگذار باشد.

وی تاکید کرد: برخی کشورهای منطقه هرجا به نفعشان باشد و بتوانند امنیت خود را به هر حال داشته باشند به همان سمت و سو حرکت می‌کنند و الان با این اتفاقی که افتاد همه حساب کار دستشان آمد و به‌نحوی از رژیم صهیونیستی فاصله گرفتند.

 

ابهت خیالی اسرائیل فروپاشید

معاون اوقاف و امور خراسان‌جنوبی تحولات آینده اسرائیل را غیرقابل پیش‌بینی دانست و افزود: زمانی که یک حمله‌ای آغاز می‌شود باید انتظار پاسخ را انسان باید داشته باشد؛ در کل هر اتفاق و حمله‌ای که صورت بگیرد با این حمله، هیمنه‌ی رژیم صهیونیستی شکسته شد و آن ابهت خیالی که برای خود داشتند را دیگر ندارند؛ امنیتی که احساس‌ می‌کردند که دارند را دیگر حس نمی‌کنند چرا هر لحظه امکان دارد یک موشکی در سرزمین آن‌ها بیفتد و یک منطقه‌ای از آنها دچار مشکل شود.

 حجت‌الاسلام رحیمی اظهارکرد: آنچه برای روزهای آینده پیش‌بینی‌ می‌توان کرد این است که با توجه به حرکتی که در منطقه صورت گرفته و حمایتی که بعضی از کشورها از مسئله‌ی فلسطین دارند این همبستگی مردم را نشان خواهد داد که چطور پشت سر مردم مظلوم فلسطین در حوزه‌ی دفاعی و نظامی، حمایت همه‌جانبه خواهند داشت از این رو مباحث، صحبت، سخنرانی و تجمعاتی که در جاهای مختلف صورت می‌گیرد به خاطر این است که مردم پشت سر فلسطین هستند و همان‌طور که تاکنون نظامیان و مبارزان فلسطینی پیروز شده‌اند امیدواریم تا پایان بتوانند به آن هدفی که این حرکت را آغاز کرده‌اند دست پیدا کنند. 

 

واکنش حمله به غزه، سیلی محکم‌تری خواهد بود

وی درباره سخنان هوشمندانه رهبر معظم انقلاب در دانشکده افسری امام علی علیه‌السلام، گفت: این دیدار مبنی بر پیش‌بینی آینده از ظلم حاکمان است و اینکه واکنش حمله به غزه، سیلی محکم‌تری خواهد بود و این به جریان مقاومت کمک خواهد کرد.

این کارشناس فرهنگی تصریح‌ کرد: زمانی‌که این سخنان از زبان امام خامنه‌ای، به این زیبایی تفسیر می‌شود مردم در این شرایط روحیه‌ی مبارزه‌ی آنها تقویت شده و این می‌تواند به جریان مقاومت کمک کند.

 

گوش تمام عالم به سخنان رهبر انقلاب است

حجت‌الاسلام رحیمی گفت: زمانی رهبر انقلاب سخنرانی می‌کنند نه تنها همه‌ی عاشقان و علاقه‌مندان به رهبر معظم انقلاب به این سخنان گوش می‌دهند بلکه خیلی از سردمداران کفر، ظلم وعناد در عالم بلافاصله اینها را ترجمه می‌کنند و خودشان می‌خواهند از این صحبت‌ها به نتیجه‌ای برسند که چه اتفاقی خواهد افتاد چراکه گوش خیلی از مردم مظلوم فلسطین و کشورهای منطقه به سخنان رهبر معظم انقلاب است.

وی تاکید کرد: زمانی که رهبر انقلاب می‌فرمایند «واکنش حمله‌ به غزه سیلی محکم‌تری خواهد بود» نوید این را می‌دهد که اتفاقی خواهد افتاد همان‌طور که در صحبت‌های قبلی ایشان مقام معظم رهبری فرموده بودند « اسرائیل 25 سال آینده دیگر وجود نخواهد داشت و نخواهد بود» به‌هرحال کم‌کم مقدمات این اتفاق دارد انجام می‌شود و ان‌شاءالله روزی را ببینیم که مردم مظلوم فلسطین در کنار همدیگر و در سرزمین خودشان به خوبی دارند زندگی می‌کنند و این افرادی که به هر حال به عنوان یک رژیم غاصب شناخته شده‌اند از سرزمین آنها بیرون بروند و ظلم و جنایتی که انجام می‌دهند به پایان برسد.

 

انتهای خبر/5

لینک کوتاه خبر

نظر / پاسخ از