حالت تاریک
وزیر میراث فرهنگی:

به‌دنبال برداشتن موانع حوزه گردشگری هستیم

به‌دنبال برداشتن موانع حوزه گردشگری هستیم

وزیر میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی گفت: ما به‌دنبال راه‌حل‌های جدید و از بین بردن موانع برای حوزه گردشگری هستیم که همه موجب توقت انقلاب و مقابله با ایران هراسی است.

به گزارش خبرنگار پایگاه خبری تحلیلی«خاورستان»؛ سید عزت الله ضرغامی شامگاه شنبه در شورای توسعه میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی استان اظهار کرد: با توجه به جایگاه ویژه‌ای که خراسان جنوبی در حوزه میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی دارد درخواست های مطرح شده در جلسه را پیگیری خواهم کرد.

وزیر میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی گفت: هر چند با کمبود و محدودیت‌های اعتباری رو به رو هستیم ولی تلاش می‌کنم در هیات دولت برای خراسان جنوبی در حوزه اعتبارات به اصطلاح ریش سفیدی کنم.

ضرغامی با تأکید بر اینکه خیلی از کارها با همدلی پیش می‌رود، ادامه داد: این موضوع یکی از ویژگی های مکتب شهید سلیمانی است و به حق ایشان سردار دل ها نام گرفت.

وی با بیان اینکه اسلام هم با محبت و از مسیر تسخیر دل‌ها پیش رفت، ادامه داد: مردم نه با  استدلال صرف که با کار دلی و محبت سخن ما را خواهند پذیرفت.

وزیر میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی گفت: سرداران شهیدی چون شهید کاوه و شهید ناصری از فرزندان خراسان جنوبی مظهر مدیریت موثر جهادی و انقلابی و الگو در کشور هستند که این نکته را بر اساس ارتباطاتی که با این بزرگان داشتم، مطرح می‌کنم.

ضرغامی با اشاره به مدیریت جهادی شهید کاوه یادآور شد: مدیران ضعیف به اندازه امکانات کار می‌کنند اما در مرام و مدیریت شهید کاوه «نمی توانیم» و «نمی شود» معنا نداشت که در مشکلات امروزه جامعه هم باید این موضوع را مد نظر قرار دهیم.

مشکلات ۵۰ پروژه در حوزه گردشگری در دولت سیزدهم رفع شد

وی در ادامه با بیان اینکه برخی جوان‌ها خلاق راه حل‌هایی هستند که نیاز به بودجه ندارد، تصریح کرد: اکنون سرمایه‌گذاری در حوزه گردشگری مقرون به صرفه است و برداشتن موانع از پیش پای سرمایه‌گذاران داخلی و خارجی باید مورد توجه باشد در همین راستا تاکنون ۵۰ پروژه موانع آن برداشته شده است.

وزیر میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی بیان کرد: برای بسیاری از گردشگران جاذبه‌های تاریخی و تمدنی بیش از هر جاذبه دیگری ارزشمند است که خراسان جنوبی در این زمینه پرظرفیت است.

ضرغامی گفت: جاذبه‌های گردشگری بسیاری داریم که با اندکی سرمایه‌گذاری می‌توان جهشی در رونق گردشگری ایجاد کرد و دولت سیزدهم در این زمینه مصمم است.

وی ادامه داد: آینده اقتصادی ایران ما وصل به رونق گردشگری به عنوان صنعتی پاک است و نمی‌توان تنها با تکیه بر نفت مسائل را پیش برد.

وزیر میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی با اشاره به برداشتن روادید ورود به ایران برای برخی کشورها تأکید کرد: حوزه گردشگری ایران هراسی را از بین می‌برد و پنج تا ۶ میلیون ایرانی خارج از کشور داریم که می‌خواهند برای گردشگری به ایران سفر کنند.

ضرغامی بیان کرد: ما دنبال راه‌حل‌های جدید و از بین بردن موانع برای حوزه گردشگری هستیم که همه موجب توقت انقلاب و مقابله با ایران هراسی است.

انتهای خبر/

لینک کوتاه خبر

نظر / پاسخ از