حالت تاریک
به همت بسیج سازندگی؛

هزار رشته قنات در خراسان‌جنوبی احیا شد

هزار رشته قنات در خراسان‌جنوبی احیا شد

مسئول بسیج سازندگی خراسان جنوبی گفت: تاکنون یک‌هزار رشته قنات با تعامل سازمان جهاد کشاورزی در استان خراسان جنوبی احیاء شده است.

به گزارش خبرنگار پایگاه خبری تحلیلی «خاورستان»، مهدی هنری امروز در حاشیه مراسم افتتاح قنات روستای زبیده شهرستان سربیشه در جمع جهادگران، اظهار داشت: رزمایش جهادگران از ۲۸ آبان همزمان با ۱۴ استان کشور آغاز و تا ۷ آذر ادامه دارد.

مسئول بسیج سازندگی خراسان جنوبی افزود: ۹ هزار جهادگر خراسان جنوبی در قالب ۹۳۵ گروه جهادی به صورت قرارگاه‌های جهادی منطقه‌ای؛ شهرستانی در شهرستان‌های مختلف فعالیت می‌کنند.

وی بیان کرد: حدود ۳۰۰ نفر از جهادگران شهرستان بیرجند در قالب ۵۰ تیم تخصصی در منطقه حضور پیدا کرده و فعالیت‌ها در عرصه‌های مختلف عمرانی، تیم‌های تخصصی اصناف و فنی، تیم‌های دامپزشکی، مشاوره، آموزشی و پزشکی است.

هنری با بیان اینکه این روزها شاهد خدمت رسانی گسترده همه گروه‌های جهادی در زمینه‌های مختلف هستیم، عنوان کرد: این روزها شاهد افتتاح طرح‌های محرومیت زدایی، و پروژه‌های عمرانی هستیم که در همین راستا امروز افتتاح قنات روستای زبیده در شهرستان سربیشه به بهره برداری رسید.

مسئول بسیج سازندگی خراسان جنوبی اظهار کرد: قنات روستای زبیده با ۱۵۵ متر طول و ۲۹۰ میلیون تومان اعتبار با مشارکت سازمان جهاد کشاورزی و جهادگران بسیج سازندگی اجرا شده است.

وی با اشاره به تفاهم‌نامه با قرارگاه امام حسن مجتبی(ع)، گفت: با توجه به تفاهم نامه‌ای که با قرارگاه امام حسن مجتبی(ع) منعقد شده حجم قابل توجهی از پروژه‌ها در قالب برنامه سه ساله شامل  استخر ذخیره آب، احیای قنوات و لوله گذاری در حال انجام است که با حضور ریاست سازمان بسیج سازندگی به طور رسمی طرح آبخیز تا جالیز افتتاح می‌شود. 

هنری با بیان اینکه افتتاح رسمی طرح آبخیز تا جالیز ۲۲ آذرماه با حضور ریاست سازمان بسیج سازندگی کشور افتتاح می شود، اظهار کرد: امید است بتوانیم حجم قابل توجهی از پروژه‌ها را از اواخر امسال اجرایی کنیم.

وی در ادامه گفت: با تعاملی که با سازمان جهاد کشاورزی خراسان جنوبی داشتیم تاکنون یک‌هزار رشته قنات احیاء شده است.

مسئول بسیج سازندگی خراسان جنوبی گفت: همچنین امروز بارگاه زرشک با حمایت تسهیلاتی سازمان بسیج سازندگی با اعتباری بیش از ۳ میلیارد ریال افتتاح شد.

انتهای خبر/

لینک کوتاه خبر

نظر / پاسخ از