حالت تاریک
در افتتاح دومین اتاق رصد جمعیت مطرح شد؛

وضعیت خراسان‌جنوبی در شاخص باروری کل، مطلوب است

وضعیت خراسان‌جنوبی در شاخص باروری کل، مطلوب است

مدیرکل دفتر امور بانوان و خانواده استانداری خراسان جنوبی وضعیت استان در شاخص میزان باروری کل را مطلوب ارزیابی کرد و گفت: اما رشد پنج سالانه ازدواج و طلاق در استان خیلی مطلوب نیست.

به گزارش خبرنگار پایگاه خبری تحلیلی «خاورستان»، اتاق رصد وضعیت جمعیت خراسان جنوبی روز پنجشنبه طی مراسمی با حضور استاندار خراسان جنوبی و جمعی از معاونان و مدیران دستگاه‌‌های اجرایی مرتبط مورد بهره‌برداری قرار گرفت.

مدیرکل دفتر امور بانوان و خانواده استانداری خراسان جنوبی در این مراسم با اشاره به اینکه این اتاق شامل اطلاعات جمعیتی شهرستان‌ها و حتی دهستان‌های استان است، گفت: نقشه‌های جمعیتی ۱۱ شهرستان خراسان جنوبی به تفکیک، با لحاظ شاخصه‌های مؤثر در رشد جمعیت تا سال ۱۴۰۷ در این اتاق برای استان بارگذاری شده است. 

فهمیه زنگویی افزود: در نمودارهای طراحی شده، وضعیت موجود هر یک شاخصه‌های مؤثر در رشد جمعیت برای استان نمایش داده شده است.

وی با بیان اینکه وضعیت خراسان جنوبی در شاخص میزان باروری کل، مطلوب و خوب است، تصریح کرد: با این وجود در بحث میزان ازدواج و طلاق در شاخص‌های رشد پنج ساله در وضعیف مطلوبی قرار نداریم و باید در این زمینه بیشتر کار شود. 

مدیرکل دفتر امور بانوان و خانواده استانداری با بیان اینکه در خصوص میانگین سن ازدواج اول زنان در استان خراسان جنوبی وضعیت خوبی داریم، اظهار داشت: رشد پنج سالانه ازدواج و طلاق در استان خیلی مطلوب نیست.

زنگویی با اشاره به اینکه در برخی شهرستان‌ها فاصله بین زمان ازدواج و فرزند اول و همچنین فاصله بین فرزند اول با فرزند دوم زیاد است، گفت: خراسان جنوبی در شاخص میزان موالید کلی در کشور رتبه دوم را دارد و وضعیت مثبت است.

انتهای خبر/10

لینک کوتاه خبر

نظر / پاسخ از