حالت تاریک

پرداخت زکات و ترویج آن ضروری است

پرداخت زکات و ترویج آن ضروری است

قائم مقام نماینده ولی فقیه در خراسان‌جنوبی، پرداخت زکات و ترویج این فرهنگ در جامعه را امری واجب و ضروری دانست.

به گزارش خاورستان، جلسه شواری زکات استان با حضور قائم مقام نماینده ولی فقیه، مدیرکل دفتر امور اجتماعی استانداری، مدیر کل کمیته امداد استان و جمع دیگری از مسئولان دستگاه‌های اجرایی مرتبط برگزار شد.

در این جلسه غلام‌حسین نوفرستی قائم مقام نماینده ولی فقیه در استان با اشاره به پیروزی‌های حماس و آرزوی نابودی قطعی اسرائیل گفت:یکی از مصادیق بارز جهاد تبیین، ترویج فرهنگ زکات و سایر دستورات الهی در میان آحاد جامعه است تا جامعه به طور عملی نیز در عرصه دین داری حرکت کند.

وی با تاکید بر این که باید از ظرفیت‌های مختلف از جمله رسانه‌ها برای نهادینه کردن فرهنگ‌ زکات بهره برد ادامه داد: با این که مردم خراسان‌جنوبی در کمک به نیازمندان همیشه پیشتاز هستند و به آن‌ها افتخار می‌کنیم افزایش اطلاعات آن‌ها در جذب افراد بیشتر در این زمینه موثر خواهد بود.

وی افزود: یکی از بهترین راه هایی که خداوند متعال با تدبیر الهی برای کمک به نیازمندان قرار داده استفاده از ترویج فرهنگ زکات توسط خیرین است.

ترویج زکات با زبان هنر

حسین‌رضا نخعی مدیرکل دفتر امور اجتماعی و فرهنگی استانداری هم در این جلسه با تاکید بر این که یکی از راهکارهای مناسب برای ترویج زکات استفاده از زبان هنر است گفت: نقش رسانه‌ها به خصوص صدا و سیما در رابطه با هدایت مردم به سمت زکات باید مد نظر قرار گیرد.

به گفته وی یکی از ظرفیت‌های مغفول مانده در این رابطه ارتباط بین بخشی بین شبکه‌های اجتماعی نظیر سمن‌ها و گروه‌های جهادی است.

وی تاکید کرد : در دولت سیزدهم که دولت مردمی است باید از ظرفیت‌های مردمی بیش از گذشته بهره ببریم.

 

لینک کوتاه خبر

نظر / پاسخ از