حالت تاریک
فرمانده سپاه ناحیه درمیان:

پرورش الگو‌هایی مثل شهیدرئیسی در مکتب امام‌خمینی(ره)

پرورش الگو‌هایی مثل شهیدرئیسی در مکتب امام‌خمینی(ره)

فرمانده سپاه ناحیه درمیان گفت: مکتب امام خمینی (ره) باعث پرورش الگو‌هایی در تراز نظام و انقلاب شد که در شخصیت‌هایی مثل شخص مقام معظم رهبری، حاج قاسم سلیمانی و شهید رئیسی پرورش یافته این مکتب هستند.

علی بشیری به مناسبت سالگرد ارتحال امام خمینی (ره) در گفتگو با خبرنگار پایگاه خبری تحلیلی «خاورستان»،گفت: در خصوص عظمت انقلاب امام خمینی (ره) باید به این نکته اشاره کنم که انقلاب اسلامی ایران چکیده حرکت تمام انبیای الهی است، در طول تاریخ بشریت از ابتدای خلقت حضرت آدم تا شروع انقلاب، حرکت‌ها و تلاش‌های بزرگان دین و انبیای الهی بر این بود که امت واحده شکل بگیرد که در برخی از مراحل تاریخ تا حدودی اتفاقاتی رقم خورد، ولی آرزویی که همه این بزرگان بر مبنای رسالت و وظیفه‌ای که برای هدایت و رهبری جامعه و همراه کردن مردم داشتند، اتفاق نیفتاد، اما امام خمینی (ره) با توکل به خداوند متعال و بهره‌گیری از سیره و سلوک پیامبران و انبیای الهی، مسیری را در پیش گرفت که امت واحده شکل گرفت.

وی افزود: مسلما آنچه که این موفقیت و عظمت را در انقلاب شکل داد، در یک قسمت؛ وجود امام راحل بود و نکته دیگر برای این حرکت پیش‌رونده و پیش برنده، همراه شدن مردم با امام (ره) بود، یعنی امام و امت همگام و هم‌صدا در یک مسیر برای رسیدن به رشد و تعالی قدم برداشتند.

فرمانده سپاه ناحیه درمیان بیان کرد: در این مسیر؛ امام راحل توانست دل‌ها را با خودش همراه و نظام اسلامی را بر دل‌ها حاکم کند، بطوریکه بسیاری از افرادی که قبلا در مسیر باطل و خلاف امام حرکت می‌کردند، نفس قدسی امام راحل آنها را با خود همراه کرد و توانستند عظمتی را در خلق حماسه و پیروزی نظام و انقلاب شکل دهند که این همگام و همراه شدن امت در کنار امام، توانست رژیم ٢۵٠٠‌ساله شاهنشاهی را کنار بزند و آموزه‌های اسلامی را در جامعه پیاده‌سازی کند.

وی تصریح کرد: این اقتدار و حرکتی که علی‌رغم تلاش‌های مذبوحانه دشمن، در رشد و پیشرفت آن جای هیچ شک و شبهه‌ای نیست، از یک طرف دلیلی بر پیشرفت‌های ایران اسلامی است و از طرف دیگر تلاش دشمن برای متوقف کردن مسیر رشد و پیشرفت ایران اسلامی است که بارها رهبر انقلاب به آن اشاره کرده‌اند.

بشیری با اشاره به اینکه انقلاب اسلامی محدود به مرز‌های جغرافیایی نیست، گفت: انقلاب اسلامی منحصر به کشور ایران نیست؛ چون نگاه این انقلاب؛ توجه به همه بشریت و نجات همه ملت‌ها از سیطره ظلم و ستم است و بر همین اساس هم به‌عنوان یک الگوی نجات بخش بشریت شناخته می‌شود.

او افزود: انقلاب اسلامی باعث شده که خیلی از ملت‌ها آگاه و بیدار شوند و راه خلاصی پیدا کردن خودشان از یوق استکبار و نظام سلطه را در سرلوحه کار قرار دادن مسیر انقلاب اسلامی می‌بینند که بر همین اساس هم شاهد تاثیر انقلاب و ایجاد خیزش‌های مختلف در سطح دنیا هستیم.

وی ادامه داد: با وجود اینکه نظام سلطه از امپراطوری رسانه‌ای قوی برخوردار است و تلاشش بر این است که این انقلاب را به شکل دیگری معرفی کند و نگذارد عزت و عظمت آن در جهان پیاده‌سازی شود، اما علی‌رغم همه این شیطنت‌ها، ملت‌ها انقلاب اسلامی را الگوی راهبری و راهبردی خود در مقابل نظام سلطه می‌دانند و با تمسک به آن راه را برای خود باز کردند و پیشرفت‌های بسیار زیادی رقم خورده است. 
فرمانده سپاه ناحیه درمیان با تاکید بر اینکه نگاه امام نگاه تمدن‌سازی در سطح جهان بود، گفت: آخرین اتفاقاتی که مسلما منبعث از حرکت انقلاب اسلامی و خط و سیر و سلوک امام خیمنی (ره) است، خیزش دانشجویان در سراسر دنیا با شعار راهبردی " باید فلسطین آزاد شود " که امام راحل آن را پیاده‌سازی کرد، است.

بشیری افزود: این شعار مبنای حرکت و حمایت‌های ما و دفاع از جبهه مقاومت شد که بصورت علنی اعلام شد و به‌عنوان یک راهبرد اساسی در خط‌و‌مشی نظام و انقلاب قرار گرفت. امروز نیز که خیزش‌هایی در کشور‌های مختلف از‌جمله آمریکا و اروپا اتفاق می‌افتد نیز متاثر از اانقلاب اسلامی است که نمی‌توان آن را انکار کرد. 

وی با اشاره به مکتب انسان ساز امام خمینی (ره) بیان کرد: مکتب امام راه را برای سعادت در مسیر اسلام باز کرد و باعث پرورش الگو‌هایی در تراز نظام و انقلاب شد که در این خصوص شخصیت‌های متعددی رشد کردند، از‌جمله شخص مقام معظم رهبری، حاج قاسم سلیمانی و شهید رئیسی پرورش یافته مکتب امام خمینی (ره) هستند. 

فرمانده سپاه ناحیه درمیان با بیان اینکه مکتب امام خمینی (ره) مکتب سیدالشهدا، هیهات منا الذله و ایستادگی و پیروزی در مقابل نظام سلطه است، اظهارکرد: خط‌و‌مشی امام؛ ما می‌توانیم بود و همه کسانی که این خط‌و‌مشی را سرلوحه کار خودشان قرار دادند و با رویکرد و نگاه انقلابی؛ معتقد بودند که ما می‌توانیم و نباید به کشور‌های خارجی و نظام سلطه متکی شد، بلکه باید با استفاده از ظرفیت‌های داخلی و جوانان مستعد از رویکرد و خط‌و‌مشی امام بهره برد، در مسیر پیشبرد انقلاب قرار گرفتند. 

وی تاکید کرد: شهید رئیسی به معنای واقعی کلمه دلداده مکتب امام خمینی (ره) بود و در این مسیر جانانه خط‌و‌مشی امامین انقلاب را پیاده‌سازی کرد. نتیجه این دلدادگی هم عزت را به‌دنبال داشت و دیدیم که بیش از ٩٠ هیئت عالی‌رتبه از نقاط مختلف جهان برای عرض تسلیت به ملت ایران در مراسم‌های عزاداری شهادت رئیس‌جمهور شرکت کردند و ٧ کشور هم عزای عمومی اعلام کردند. 

بشیری ادامه داد: این عزت؛ اثر نگاه الهی است که اگر انسانی مکتب الهی را سرلوحه کار خود قرار دهد، خداوند محبت او را در دل‌های مردم جا می‌دهد، بخصوص اینکه این عزت و عظمت با وجود ددمنشی‌ها و شیطنت‌هایی که در داخل و خارج کشور نسبت به یک شخصیت طراز انقلاب اسلامی شکل گرفت.

او با بیان اینکه خط‌و‌مشی امام راحل برگرفته از همین خدامحور بودن و اخلاصی است که سرلوحه کار رئیس‌جمهور شهید قرار گرفت، گفت: در آینده هر کسی که بخواهد رشد و رسیدن به تمدن نوین اسلامی را تسریع ببخشد، لازمه اش حرکت در مسیر امامین انقلاب که برگرفته از مکتب ائمه و انبیا الهی بوده و نتایج سرشار از موفقیت را برای نظام و انقلاب اسلامی شکل داده، است. 

انتهای پیام/٧

لینک کوتاه خبر

نظر / پاسخ از