حالت تاریک
قائم مقام رئیس دانشگاه آزاد اسلامی خبر داد:

اجرای پویش اشتغال در دانشگاه‌های آزاد اسلامی

اجرای پویش اشتغال در دانشگاه‌های آزاد اسلامی

قائم مقام رئیس دانشگاه آزاد اسلامی از اجرای طرح پویش اشتغال در این دانشگاه خبر داد و گفت: دانشجویان همزمان با تحصیل می‌توانند با توجه به تفاهم‌نامه‌هایی که با صنایع منعقد شده اشتغال هم داشته باشند.

به گزارش خبرنگار پایگاه خبری تحلیلی«خاورستان»، علی سروری‌مجد امروز دوشنبه در دیدار اعضای اتحادیه واحدهای دانشگاه آزاد اسلامی شرق کشور و روسای استانی واحدهای شرق و جنوب کشور در دانشگاه آزاد اسلامی با نماینده ولی فقیه در استان با اشاره به اجرای طرح پویش اشتغال در دانشگاه آزاد اسلامی گفت: معتقدیم هر دانشجو در کنار تحصیل یک تخصص و مهارت را بایستی حداقل یاد بگیرد و این طرح را در فروردین سال ۱۴۰۲ خدمت شهید جمهور ارائه شد و ایشان به چند وزارتخانه برای همکاری لازم دستور دادند تا مسائل بیمه‌ای هم مانع کار نشود.

وی تصریح کرد: دانشجویان مشغول به تحصیل در این دانشگاه همزمان با تحصیل می‌توانند با توجه به تفاهم‌نامه‌هایی که با صنایع و شرکت‌های مختلف استان منعقد شده اشتغال هم داشته باشند.

قائم مقام رئیس دانشگاه آزاد اسلامی افزود: حدود ۴۰۰ واحد، مرکز و پردیس دانشگاه آزاد اسلامی در سراسر کشور داریم که ارتباط با صنعت برقرار می‌کنند و نمایشگاه‌هایی را در خود واحد برای معرفی مشاغل و ظرفیت‌ها و رشته‌های تحصیلی هر واحد برگزار می‌کنند که منجر به تفاهم‌نامه می‌شود و دانشجویان در کنار تحصیل به مهارت‌آموزی و اشتغال هم می‌پردازند.

سروری‌مجد در ادامه بیان کرد: در عرصه‌ فناوری‌ها نیز با آمایشی که در سطح استان‌ها صورت گرفته، ظرفیت‌های هر استان شناسایی و متناسب با آن هم رشته‌های تحصیلی مهندسی شده و هم جا به جایی‌ها صورت گرفته است.

وی تأکید کرد: به هر دانشگاه آزاد اسلامی مأموریت داده شده در منطقه خود در راستای این آمایش اقدام کند.

قائم مقام رئیس دانشگاه آزاد اسلامی گفت: خوشبختانه این تفاهم‌هایی که صورت می‌گیرد هم زمینه اشتغال دانشجویان را فراهم می‌کند و هم خدمتی به آن منطقه است که دانشگاه به عنوان حل مسئله در خدمت استان قرار بگیرد و نیازهای آن را تأمین کند.

سروری‌مجد با اشاره به اقدامات فرهنگی در دانشگاه آزاد اسلامی در حوزه تقریب مذاهب، تصریح کرد: آگاه‌سازی اساتید و دانشجویان به اوضاع و احوالات منطقه‌ای و تهدیدات دشمن و واکسینه شدن مجموعه علمی و دانشگاه در برابر تهدیدات مخرب بیرونی منجر شد که در سال‌های اخیر هیچ مسئله خاصی در استان‌های تلفیقی نداشته باشیم.

وی بیان کرد: در حوزه امامت و مهدویت نیز از سه سال گذشته برنامه‌هایی از ۱۳ ماه رجب تا نیمه ماه شعبان تدارک دیدیم که کل دانشگاه آزاد اسلامی در خدمت موضوعات امامت و مهدویت قرار می‌گیرد.

قائم مقام رئیس دانشگاه آزاد اسلامی ادامه داد: از مجموعه یک میلیون و ۳۵۰ هزار دانشجوی این دانشگاه، در سال گذشته ۵۲ هزار اثر در حوزه امامت و مهدویت تولید شد که با تلاش این آثار در سال جاری به ۱۵۰ هزار اثر خواهد رسید.

انتهای خبر/10

لینک کوتاه خبر

نظر / پاسخ از