حالت تاریک
معاون فرهنگی اداره‌کل اوقاف خراسان‌جنوبی اعلام کرد:

اجرای ۱۲۰ عنوان برنامه ویژه هفته‌وقف در استان

اجرای ۱۲۰ عنوان برنامه ویژه هفته‌وقف در استان

معاون فرهنگی و اجتماعی اداره‌کل اوقاف و امور خیریه خراسان جنوبی گفت: اجرای ۱۲۰ عنوان برنامه ویژه فرهنگی در هفته وقف امسال در نقاط مختلف این استان هدفگذاری شد.

به گزارش خبرنگار پایگاه خبری تحلیلی «خاورستان»، حجت‌الاسلام حسین رحیمی با اعلام این خبر در گفتگو با خبرنگاران گفت: ۱۶ ربیع الاول به جای ۲۷ صفر از سوی شورای عالی انقلاب فرهنگی به عنوان روز وقف نامگذاری شده است لذا هفته وقف امسال  از جمعه ۳۰ شهریور ماه مصادف با ۱۶ ربیع‌الاول آغاز می‌شود و تا پنجشنبه ۵ مهرماه مصادف با ۲۲ ربیع‌الاول ادامه خواهد داشت.

وی از برگزاری ۱۲۰ عنوان برنامه در هفته وقف امسال در استان خبر داد و افزود: همایش‌های یاوران وقف در پنج شهرستان به پاسداشت زحمات و تلاش‌های هیئت امناء، خدام، همیاران وقف، متولیان موقوفات در روستاها و شهرهای مختلف برگزار خواهد شد.

معاون فرهنگی و اجتماعی اداره‌کل اوقاف و امور خیریه خراسان جنوبی ادامه داد: سه نمایشگاه همه واقف باشیم در بقاع متبرکه شاخص استان و در محیط‌های شهری برای بازدید عموم مردم برپا خواهد شد. 

رحیمی ادامه داد: برگزاری بیش از ۳۰ نشست تخصصی وقف با حضور اصناف، معلمان، متمولین و سایر اقشار جامعه در جهت تبیین وقف صورت خواهد پذیرفت.

وی بیان کرد: همچنین ۳۳ مبلغ که سه نفرشان از شهر قم و ۳۰ نفر مبلغ بومی استان وظیفه تبلیغ و ترویج فرهنگ غنی وقف را در طول هفته وقف به عهده دارند.

معاون فرهنگی و اجتماعی اداره‌کل اوقاف و امور خیریه خراسان جنوبی با اشاره به اینکه در برخی از شهرستان‌ها رونمایی از موقوفات جدید در هفته وقف صورت پذیرفته است، گفت: تعداد هشت  زنگ وقف در مدارس استان خراسان جنوبی با همکاری ادارات آموزش و پرورش نواخته خواهد شد.

رحیمی اضافه کرد: در امامزادگان تعداد هشت خیمه معرفت به مناسبت هفته وقف برپا می‌شود و مبلغین مستقر پاسخگوی سئوالات مردم خواهند بود.

وی از برگزاری ۱۳ مسابقه فرهنگی در طی هفته وقف خبر داد و افزود: دیدار با مسئولین استان انجام می‌شود و گزارش عملکرد و فعالیت‌های اوقاف در طول یک سال گذشته به آنان ارائه خواهد شد.

معاون فرهنگی و اجتماعی اداره‌کل اوقاف و امور خیریه خراسان جنوبی ادامه داد: دیدار با خانواده‌های شهدا و جانبازان، عیادت از واقفین جدید و غبارروبی گلزار شهدا و بقاع متبرکه استان از دیگر برنامه‌های هفته وقف در شهرستان‌ها خواهد بود.

 رحیمی با اشاره به برپایی ۲۲ ایستگاه هم واقف باشیم با حضور مشاورین وقف مبلغین اعزامی و مبلغین بومی در سطح استان، تصریح کرد: هدف از برپایی این ایستگاه‌ها آشنایی هرچه بهتر مردم با فرهنگ وقف و مشاوره وقف جدید و سایر امور مرتبط با این موضوع است.

وی خاطرنشان کرد: ارائه گزارش به عموم مردم در مساجد با استفاده از ظرفیت مبلغین و تبلیغ و ترویج فرهنگ وقف و همچنین ارائه گزارش و مشاوره وقف در محل نماز جمعه از ویژه برنامه‌های اداره‌کل اوقاف و امور خیریه در این هفته با برکت خواهد بود.

انتهای خبر/10

لینک کوتاه خبر

نظر / پاسخ از