حالت تاریک
مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی خراسان جنوبی:

۱۸۰‌ شاعر آیینی در خراسان‌جنوبی تربیت می‌شود

۱۸۰‌ شاعر آیینی در خراسان‌جنوبی تربیت می‌شود

مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی خراسان جنوبی گفت: برای استمرار راه ابن حسام خوسفی با برگزاری کارگاه آموزشی، ۱۸۰ شاعر آیینی در استان تربیت می‌شود..

به گزارش خبرنگار پایگاه خبری تحلیلی«خاورستان»، علی فرخنده شب چهارشنبه در اختتامیه جشنواره ملی شعر آیینی ابن حسام خوسفی، گفت: در حوزه‌های مختلف فرهنگی، هنری، رسانه و قرآنی توازن را برقرار کردیم

وی با اشاره به اینکه در حوزه رسانه دو مرحله جشنواره مطبوعات شرق کشور به میزبانی خراسان جنوبی برگزار شد، افزود: براساس پژوهش‌ها و اسناد متقن ما مدعی هستیم که مردم استان خراسان جنوبی جزو با حجاب‌ترین مردم در حوزه فرهنگ ایرانی اسلامی هستند.

مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی خراسان جنوبی با بیان اینکه منابع انسانی این استان در حوزه سلامت و ذکاوت ذی‌قیمت است، ادامه داد: یکی شخصیت ابن حسام خوسفی است که ۲۳ هزار بیت شعر در مدح اهل بیت(ع) سروده است.

فرخنده با اشاره به اینکه خاوران‌نامه مهمترین اثر ابن حسام خوسفی به تأسی از شاهنامه سروده شده است، عنوان کرد: در همین راستا طرح فرهنگی از «خوسف تا توس» پیشنهاد شد و در نهایت تصمیم گرفته شد برای اولین‌بار در خراسان جنوبی جایگاه رفیع ابن حسام خوسفی را که ناشناخته بود معرفی کنیم.

وی ادامه داد: کنگره ملی ابن حسام خوسفی شامل بخش علمی پژوهشی، فرهنگی و هنری است و اختتامیه آن در ۲۸ آبان ماه برگزار خواهد شد.

فرخنده گفت: مهمترین رویداد در بخش فرهنگی با محوریت جهاد دانشگاهی است که برای استمرار راه ابن حسام خوسفی تربیت ۱۸۰ شاعر آیینی طراحی شد.

مدیرکل فرهنگ و‌ ارشاد اسلامی خراسان جنوبی بیان‌کرد: در همین راستا کارگاه آموزشی تربیت این شاعران آیینی از هفته دوم مهرماه برگزار خواهد شد.

وی افزود: همچنین جشنواره ملی شعر آیینی ابن حسام خوسفی هم در بخش فرهنگی برنامه‌ریزی شد که امشب اختتامیه آن برگزار شد.

انتهای خبر/۱۰

لینک کوتاه خبر

نظر / پاسخ از