حالت تاریک
مدیرکل آموزش و پرورش خراسان جنوبی اعلام کرد:

۱۹۰۰ مدرسه، آماده حضور دانش‌آموزان خراسان‌جنوبی

۱۹۰۰ مدرسه، آماده حضور دانش‌آموزان خراسان‌جنوبی

مدیرکل آموزش و پرورش خراسان جنوبی گفت: سال تحصیلی امسال هزار و ۹۰۰ مدرسه آماده پذیرایی ۱۹۰ هزار دانش‌آموز استان است.

به گزارش خبرنگار پایگاه خبری تحلیلی«خاورستان»، سید علیرضا موسوی‌نژاد ظهر یکشنبه در نشست شورای آموزش و پرورش استان از تحصیل قریب ۱۹۰ هزار دانش‌آموز در سال تحصیلی پیش‌رو در هزار و ۹۰۰ مدرسه استان خبر داد و گفت: مهرماه سال جاری ۱۸ هزار دانش‌آموز در خراسان جنوبی وارد پایه اول ابتدایی می‌شوند.

وی با اشاره به اجرای پروژه مهر برای بازگشایی مدارس ادامه داد: همکاری دستگاه‌های مختلف باعث می‌شود که چالشی در ابتدای مهر نداشته باشیم.

مدیرکل آموزش و پرورش خراسان جنوبی با اشاره به اینکه با اشاره به اینکه زنگ شکوفه‌ها امسال ۲۷ شهریور نواخته می‌شود، بیان کرد: زنگ مهر امسال در دبیرستان آیت الله تهامی بیرجند نواخته خواهد شد.

موسوی‌نژاد متذکر شد: ۲ هزار دانش‌آموز در استان اتباع خارجی هستند که باید مقدمات ثبت‌نام آنان در مدارس فراهم شودو

وی با بیان اینکه ۳۱۱ مدرسه خراسان‌جنوبی فاقد نمازخانه، تصریح کرد: این مدارس اغلب جمعیت دانش‌آموزی اندکی دارند ولی ساخت نمازخانه متناسب با آمار دانش‌آموزی پیگیری می‌شود.

مدیرکل آموزش و پرورش خراسان جنوبی ادامه داد: ۳۰ هزار متر مربع فرش نمازخانه با اعتبار ۲۰۰ میلیارد ریال در استان نیاز است که تاکنون بخشی از آن تامین شده است.

موسوی‌نژاد یادآور شد: طرح جهاد علمی «دبیرستان ماندگار البرز» به منظور تحقق عدالت تربیتی و آموزش برابر سال تحصیلی گذشته در استان اجرایی شد که برای تداوم آن نیازمند تقویت زیرساخت اینترنت در مناطق کم‌برخوردار هستیم.

وی خاطر نشان کرد: در سه سال گذشته رتبه تک رقمی کشوری نداشتیم اما امسال دو رتبه چهارم کنکور مربوط به خراسان جنوبی بود.

مدیرکل آموزش و پرورش خراسان جنوبی با اشاره به اینکه ساخت ۲۷ مدرسه در سایت‌های نهضت ملی مسکن استان مورد نیاز است، ادامه داد: باید تفاهم‌نامه آن بین ادارات کل نوسازی مدارس و راه و شهرسازی خراسان جنوبی منعقد شود.

موسوی‌نژاد در پایان گفت: جانمایی این ۲۷ مدرسه و نقشه‌های مربوطه آماده شده و انتظار است اداره راه و شهرسازی با سرعت بیشتری این مصوبه شورای آموزش و پرورش استان را اجرایی کند.

انتهای خبر/10

لینک کوتاه خبر

نظر / پاسخ از