حالت تاریک
مدیرکل راه و شهرسازی خراسان جنوبی اعلام کرد:

۲۲۰۰واحد مسکن ملی خراسان‌جنوبی در مرحله اتمام نازک‌کاری

۲۲۰۰واحد مسکن ملی خراسان‌جنوبی در مرحله اتمام نازک‌کاری

مدیرکل راه و شهرسازی خراسان جنوبی گفت: ۲ هزار و ۲۰۰ واحد نهضت ملی مسکن استان در مرحله اتمام نازک‌کاری است.

به گزارش خبرنگار پایگاه خبری تحلیلی «خاورستان»، میرمحمد مودی امروز در نشست خبری به مناسبت دهه فجر با اشاره به طرح راه آهن زاهدان - نهبندان - بیرجند - مشهد اظهار کرد: طول راه‌ آهن زاهدان - بیرجند - مشهد ۹۱۷ کیلومتر است که از این مقدار ۴۳۲ کیلومتر در جغرافیای استان خراسان جنوبی قرار دارد و با تکمیل این طرح زیرساختی، بیرجند پس از سال‌ها انتظار مردم به ریل سراسری متصل می‌شود.

وی با بیان اینکه ۵۶ کیلومتر از مسیر ریلی یونسی به گناباد با پیشرفت فیزیکی ۷۰ درصد در حال انجام است، گفت: تلاش می‌کنیم خراسان جنوبی تا پایان ۱۴۰۴ به شبکه ریلی متصل شود.

مدیرکل راه و شهرسازی خراسان جنوبی با اشاره به اینکه بخش اول تهاتر نفتی انجام شده و به زودی به پیمانکاران پرداخت می‌شود، تصریح کرد: در تمام شهرهایی که در مسیر این خط ریلی قرار دارند، احداث ایستگاه مسافربری پیش‌بینی شده است.

مودی در ادامه با اشاره به اینکه احداث ۲ هزار و ۴۰۰ کیلومتر باند دوم از برنامه‌های راه و شهرسازی در استان بوده، افزود: تا ابتدای سال جاری ۸۵۰ کیلومتر باند دوم به بهره‌برداری رسیده است.

وی با بیان اینکه در حال حاضر ۵۵۰ کیلومتر باند دوم با اعتبار ۷ هزار میلیارد تومان در دست اجرا است، عنوان کرد: تا پایان امسال ۱۲۰ کیلومتر باند دوم با اعتبار بالغ بر ۳ هزار میلیارد تومان به بهره‌برداری خواهد رسید.

مدیرکل راه و شهرسازی خراسان جنوبی از افزایش ۲.۵ برابری اعتبارات حوزه حمل و نقل استان در قانون بودجه سال جاری نسبت به سال ۱۴۰۰ خبر داد و افزود:  امسال اعتبارات حوزه راه و راه اهن از ردیف های مختلف اعتباری حدود هزار میلیارد تومان خواهد بود که تاکنون ۶۰ درصد اعتبارات ابلاغ شده است.

مودی ادامه داد: بر اساس برنامه‌هایی که در ساخت ۴ میلیون مسکن طرح نهضت ملی مسکن داریم سهم استان ۴۰ هزار واحد می‌باشد که ۱۸ هزار واحد روستایی و ۲۲ هزار و ۴۴۹ واحد شهری است.

وی با بیان اینکه در حوزه نهضت ملی مسکن در استان تا کنون ۱۱۷ هزار و ۸۰۰ متقاضی در سامانه ثبت‌نام کرده‌اند، افزود: از مجموع این متقاضیان ۴۱ هزار نفر واجد شرایط شده‌اند.

مدیرکل راه و شهرسازی خراسان جنوبی با اشاره به اینکه برای اولین‌بار در خراسان جنوبی زمین‌های مسکن در شهرستان‌ها به صورت ویلایی تامین شده است، عنوان کرد: ۲۱ هزار  و ۲۷۷ نفر واریز وجه داشته اند که تاکنون ۱۹ هزار نفر پروانه گرفتند و بالغ بر ۲ هزار و ۲۰۰ واحد در مرحله نازک کاری است.

وی بیان کرد: هزینه های خدمات آب و برق نهضت  ملی مسکن، ۷ هزار میلیارد تومان برآورد شده یک سوم هزینه را راه و شهرسازی تقبل کرده است که تاکنون ۳۰۰ میلیارد تومان  اختصاص یافته است.

مودی افزود: در طرح قانون جوانی جمعیت نیز تا کنون ۱۴ هزار و ۵۷۰ نفر ثبت نام کردند که از این تعداد سه هزار و ۸۰۰ نفر تایید نهایی شده‌اند.

مدیرکل راه و شهرسازی خراسان جنوبی ادامه داد: در طرح جوانی جمعیت زمین مورد نیاز برای تمام این متقاضیان تأمین شده و به ۲ هزار نفر واگذار شده است.

انتهای خبر/

لینک کوتاه خبر

نظر / پاسخ از