حالت تاریک
۳۶۴ میلیاردتومان اعتبار محرومیت‌زدایی در استان توزیع شد
رئیس سازمان مدیریت و برنامه‌ریزی خراسان جنوبی:

۳۶۴ میلیاردتومان اعتبار محرومیت‌زدایی در استان توزیع شد

رئیس سازمان مدیریت و برنامه‌ریزی خراسان جنوبی گفت: ۳۶۴ میلیارد تومان اعتبارات محرومیت‌زدایی در بخش‌های راه روستایی و عشایری، مدارس، آبرسانی روستایی و آبخیزداری توزیع شد.

به گزارش خبرنگار پایگاه خبری تحلیلی «خاورستان»، حمید جهانشاهی صبح پنجشنبه در شورای برنامه‌ریزی و توسعه با اشاره به توزیع ۳۶۴ میلیارد تومان اعتبار محرومیت‌زدایی در استان گفت: این اعتبار در بخش‌های راه روستایی و عشایری، مدارس، آبرسانی روستایی و عشایری و آبخیزداری توزیع شد.

وی از تشکیل کارگروه توسعه مهارت ذیل شورای برنامه‌ریزی و توسعه خراسان جنوبی به مسئولیت معاون هماهنگی امور اقتصادی استاندار خبر داد.

رئیس سازمان مدیریت و برنامه‌ریزی خراسان جنوبی  در ادامه افزود: با ابلاغ فرمان رئیس جمهور محترم، سرشماری عمومی کشاورزی ۱۴۰۳، در خراسان جنوبی و همزمان با سایر استان‌های کشور در آبان ماه سال جاری اجرا خواهد شد.

جهانشاهی تصریح کرد: سرشماری امسال، ششمین سرشماری کشاورزی کشور خواهد بود و هدف از اجرای آن فراهم کردن اطلاعات لازم برای برنامه ریزی صحیح در بخش کشاورزی است که با مراجعه مأموران آمارگیر و مصاحبه با کلیه بهره‌برداران کشاورزی در نقاط شهری و روستایی و تکمیل پرسشنامه الکترونیکی انجام می‌گیرد.

وی خاطرنشان کرد: سرشماری عمومی کشاورزی اطلاعات مهمی را از فعالیت‌های کشاورزی کشور در سطح کوچک‌ترین واحد جغرافیایی ارائه می‌دهد که تنها با اجرای سرشماری قابل حصول است.  

رئیس سازمان مدیریت و برنامه‌ریزی خراسان جنوبی افزود: در این سرشماری گردآوری آمار مربوط به سطح کاشت و میزان تولید محصولات سالانه زراعی و محصولات دائمی از قبیل انواع باغات، جمع‌آوری اطلاعات مربوط به ماشین ها و ادوات مورد استفاده در بهره‌برداری‌ها، اطلاعات سیستم آبیاری تحت فشار و گردآوری اطلاعات مرتبط با بهره‌برداران نظیر سن، جنسیت، سواد و تحصیلات بهره‌برداران استخراج و ثبت می‌شود. 

وی تصریح کرد: گردآوری آمار مرتبط با فعالیت پرورش دام سبک و سنگین شامل: تعداد، ترکیب و جنس گوسفند، بز، گاو، شتر، پرورش طیور به روش سنتی، کشت گلخانه‌ای، پرورش آبزیان خوراکی سرد و گرم آبی، پرورش زنبور عسل و پرورش کرم ابریشم از دیگر برنامه‌های سرشماری عمومی کشاورزی ۱۴۰۳ خواهد بود. 

جهانشاهی یادآور شد: بر اساس نتایج سرشماری عمومی کشاورزی ۱۳۹۳، تعداد بهره برداران فهرست شده در خراسان جنوبی حدود ۸۲ هزار و ۸۴۵ بهره‌بردار بوده است.

رئیس سازمان مدیریت و برنامه‌ریزی خراسان جنوبی با اشاره به اعلام دهیاری‌های دارای شرایط برای تخصیص کد دستگاه اجرایی تصریح کرد: در این زمینه ۴۴ دهیاری استان براساس شرایط اعلامی به مرکز اعلام شد که ۲۷ دهیاری توسط سازمان برنامه و بودجه تایید نهایی شدند و کد دریافت کردند.

وی ادامه داد: شناسه‌هایی که توسط سازمان برنامه و بودجه کشور به عنوان کد دستگاه اجرایی به دهیاری‌های معرفی شده اختصاص خواهد یافت، برای استفاده آنان از اعتبارات تملک دارایی‌های سرمایه‌ای در آینده است.

جهانشاهی گفت: با تخصیص بخشی از اعتبارات تملک دارایی‌های سرمایه‌ای سال آینده به دهیاری‌های دارای کد دستگاه اجرایی، اجرای پروژه‌های عمرانی مورد نیاز در روستاها، به ویژه تکمیل طرح‌های نیمه‌تمام را دهیاری‌ها بر عهده گیرند.

 

انتهای خبر/10

لینک کوتاه خبر

نظر / پاسخ از