حالت تاریک
۵۰ همسر پیشکسوت دفاع‌مقدس در خراسان‌جنوبی تجلیل شدند
به مناسبت هفته دفاع مقدس؛

۵۰ همسر پیشکسوت دفاع‌مقدس در خراسان‌جنوبی تجلیل شدند

مدیرکل حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس خراسان‌ جنوبی ضمن گرامیداشت چهل و چهارمین سالگرد هفته دفاع مقدس، گفت: ۵۰ همسر پیشکسوت دفاع مقدس در استان تجلیل شدند.

به گزارش پایگاه خبری تحلیلی «خاورستان»، غلامرضا فلاحی صبح چهارشنبه در پنجمین مراسم سراسری جهاد و مقاومت با گرامیداشت چهل و چهارمین سالگرد هفته دفاع مقدس گفت: بیش از ۲۳۰ هزار شهید در دوران مقدس جان خود را برای میهمن اسلامی فدا کردند که باید به همه رزمندگان، آزادگان و جانبازانی که این عظمت و عزتمندی را آفریدند، تبریک گفت.

وی با تأکید بر ثبت و ضبط خاطرات پیشکسوتان دفاع مقدس، افزود: همه دستگاه‌های فرهنگی می‌بایست از ظرفیت این گنجینه‌ها نهایت بهره را ببرند و اسناد و مدارک را تبدیل به تولیدات دفاع مقدس کنند.

مدیرکل حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس خراسان‌ جنوبی خواستار کار فرهنگی مستمر بر اساس آسیب‌های موجود در جامعه شد و تصریح کرد: دشمن به دنبال این است که عظمت دفاع مقدس را بشکند و از انتقال فرهنگ دفاع مقدس به نسل جوان جلوگیری کند.

فلاحی تأکید کرد: همگان مدیون دفاع مقدس هستیم و باید توان و جدیت و دغدغه‌مندی خود را بالا ببریم چرا که فرهنگ دفاع مقدس تکمیل‌کننده باقی فرهنگ‌ها بوده است.

وی با اشاره به تجلیل و تکریم پیشکسوتان دفاع‌مقدس تصریح کرد: در سال ۹۹ تصمیم براین گرفته شد، ۳۰ هزار رزمنده یکبار در طی پنج سال تکریم شوند و به هر سازمان ۶ هزار نفر سهمیه داده شدکه در غالب گروه‌هایی از رزمندگان دفاع‌مقدس تجلیل به عمل آید.

مدیرکل حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس خراسان‌ جنوبی افزود: امسال پایان پنج سال اول بود و امروز به مناسبت گرامیداشت هفته دفاع مقدس از ۵۰ همسر پیشکسوت دفاع مقدس تجلیل شدند.

فلاحی در پایان موزه دفاع‌مقدس را هویت‌ساز این منطقه دانست و گفت: در خصوص موزه دفاع مقدس غفلت صورت گرفته که البته در دولت سیزدهم سنگ تمام گذاشته  شد و باید همت شود در دولت چهاردهم این مسیر ادامه یابد تا این پروژه تکمیل و به بهره‌برداری برسد.

گفتنی است، در پایان این مراسم از ۶۰ عنوان کتاب در موضوعات مختلف دفاع مقدس و مقاومت که به همت اداره کل حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس خراسان جنوبی و همکاری برخی سازمان‌ها و یگان‌های نظامی و انتظامی تولید و به چاپ رسیده است، رونمایی شد.

منبع: شبستان

 انتهای خبر/10

لینک کوتاه خبر

نظر / پاسخ از