حالت تاریک
معاون هماهنگی امور عمرانی استاندار خراسان جنوبی:

۳نقطه برای ساخت تقاطع غیرهمسطح دربیرجند مشخص شد

۳نقطه برای ساخت تقاطع غیرهمسطح دربیرجند مشخص شد

معاون هماهنگی امور عمرانی استاندار خراسان جنوبی گفت: ساخت تقاطع غیرهمسطح در سه نقطه از شهر بیرجند ضروری است که حداقل در ۲ نقطه باید تا دهه فجر امسال عملیات اجرایی آغاز شود.

به گزارش خبرنگار پایگاه خبری خاورستان، علیرضا عباس‌زاده روز شنبه در جلسه شورای هماهنگی ترافیک استان اظهار کرد: تقاطع صیاد شیرازی و پاسداران، غفاری و مهرشهر از جمله اولویت‌های ساخت تقاطع غیرهمسطح است ولی انتخاب ۲ نقطه برای کلنگ‌زنی به عهده شهرداری و شورای شهر است که استانداری هم مشارکت خواهد کرد.

معاون هماهنگی امور عمرانی استاندار خراسان جنوبی گفت: بنا به نظر شهرداری با توجه اینکه در خیابان پاسداران مطالعات اولیه انجام شده و تملک سخت نیست، اولویت اول ساخت تقاطع غیرهمسطح است اما از نظر دیگر اعضای شورای هماهنگی ترافیک استان، مهرشهر اولویت بیشتری دارد.

وی بیان کرد: استانداری ۱۵۰ میلیارد ریال اعتبار اولیه برای ساخت تقاطع غیرهمسطح در نظر گرفته ولی باید اولویت اصلی را شهرداری انتخاب کند و در این خصوص از حدود یک سال و چهار ماه قبل فرصت برای مطالعات وجود داشته است.

معاون هماهنگی امور عمرانی استاندار خراسان جنوبی ادامه داد: به خاطر بخشی از مشکلات این موضوع از ۱۶ ماه قبل در شهرداری مانده و حتی از فرصت سفر رئیس جمهور هم نتوانستیم استفاده کنیم چون مصوبه و پروژه‌ای تعریف نشد.

عباس‌زاده گفت: به خاطر مسایل ترافیکی، ساخت تقاطع غیرهمسطح در بیرجند لازم است و باید مطالعات نقاط اولویت‌دار ارایه شود تا بتوان براساس آن اعتبار اختصاص داد.

وی افزود: تا دهه فجر چهار ماه فرصت است لذا اگر شهرداری و شورای شهر بتوانند مطالعات اولیه ساخت تقاطع در مهرشهر را انجام دهند می‌توان عملیات اجرایی را آغاز کرد.

معاون هماهنگی امور عمرانی استاندار خراسان جنوبی تصریح کرد: استانداری برای پروژه‌ای می‌تواند اعتبار اختصاص دهد که مطالعات آن انجام شده باشد و باید از هدررفت منابع جلوگیری کنیم.

وی گفت: درخصوص الحاق مهرشهر به شهر بیرجند هم باید مطالب جمع‌بندی شود تا حق و حقوق شهرداری نیز مدنظر قرار گیرد زیرا گره‌های ترافیکی و ایمنی رفت و آمد شهروندان بیش از اختلافات بین دستگاهی اهمیت دارد.

عباس‌زاده با اشاره به اینکه تا بازه ۱۰ ساله باید بتوانیم بخشی از گره‌های ترافیکی شهر را حل کنیم تاکید کرد: ساخت تقاطع غیرهمسطح در مهرشهر هم ضرورت دارد لذا مطالعات آن باید تا قبل از دهه فجر انجام شود.

معاون هماهنگی امور عمرانی استاندار خراسان جنوبی افزود: شهرداری باید از این ظرفیت‌ها استفاده کند تا پروژه زیربنایی کلان برای مرکز استان اجرایی شود و هر نقطه‌ای که تا دهه فجر مطالعات ساخت تقاطع غیرهمسطح در آنجا تکمیل شود، کلنگ‌زنی پروژه انجام خواهد شد و اعتبار لازم از سوی استانداری تخصیص می‌یابد.

درباره نویسنده

لینک کوتاه خبر

نظر / پاسخ از