حالت تاریک
۹۹.۸ درصد اعتبارات تملک خراسان‌جنوبی جذب شد
استاندار خراسان جنوبی:

۹۹.۸ درصد اعتبارات تملک خراسان‌جنوبی جذب شد

استاندار خراسان جنوبی از جذب ۹۹.۸ درصد اعتبارات تملک دارایی‌های خراسان جنوبی در سال ۱۴۰۲ خبر داد.

به گزارش خبرنگار پایگاه خبری تحلیلی «خاورستان»، جواد قناعت صبح پنجشنبه در شورای برنامه‌ریزی و توسعه استان با تبریک هفته دفاع مقدس گفت: با همراهی مدیران و ذیحسابان استان ۹۹.۸ درصد اعتبارات تملک دارایی‌های استان در سال مالی ۱۴۰۲جذب شد.

وی با بیان اینکه از دو دهم درصد اعتباری که تا پایان شهریورماه جذب نشد، ۱۰ میلیارد تومان آن اسناد خزانه بوده است، افزود: در حال رایزنی با مرکز هستیم که بتوانیم همین مقدار اعتبار کم باقیمانده استان را هم جذب کنیم.

استاندار خراسان جنوبی با بیان اینکه در سال مالی گذشته ۵.۷ همت اعتبارات تملک دارایی‌های مصوب داشته‌ایم، عنوان کرد: از این میزان ۴.۵ همت به استان تخصیص یافت که بین دستگاه اجرایی و شهرداری‌های استان توزیع شده است.

قناعت از تصویب تشکیل کارگروه توسعه مهارت ذیل شورای برنامه‌ریزی و توسعه استان خبر داد و گفت: این کارگروه با مسئولیت معاون هماهنگی امور اقتصادی استاندار است و اولین جلسه آن شنبه هفته آینده برگزار خواهد شد.

وی با اشاره به اعلام دهیاری‌های دارای شرایط برای تخصیص کد دستگاه اجرایی، تصریح کرد: در این خصوص ۴۴ دهیاری استان براساس شرایط اعلامی به مرکز اعلام شد که ۲۷ دهیاری در نهایی توسط سازمان برنامه و بودجه تایید نهایی شدند و کد دریافت کردند.

قناعت افزود: با توجه به اینکه دهیاری‌ها بازوان اجرایی دولت هستند بخشی از طرح‌های عمرانی در روستاها می‌بایست برای اجرا به آنها سپرده شود.

قناعت به انجام سرشماری عمومی کشاورزی در سال جاری اشاره کرد و گفت: در این سرشماری هرچه اطلاعات ما دقیق‌تر باشد، کمک‌کننده خواهد بود و اطلاعات آن نقش موثری در برنامه‌ریزی صحیح در بخش کشاورزی دارد.

وی خواستار همکاری همه متولیان در زمینه سرشماری عمومی کشاورزی در آیان ماه سال جاری استان شد.

استاندار خراسان جنوبی در ادامه سخنانش ضمن تسلیت به خانواده‌های جانباختگان حادثه معدن طبس، افزود: احتمال اینکه تعداد فوتی‌های معدن به ۵۱ نفر برسد، وجود دارد.

قناعت با تأکید بر اینکه علت حادثه تلخ معدن طبس مورد بررسی قرار می‌گیرد، گفت: در این خصوص ستاد یا کارگروهی متشکل از وزارت صمت، وزارت تعاون، دستگاه قضا و کمیسیون‌های مربوطه در مجلس شورای اسلامی تشکل خواهد شد.

وی اضافه کرد: طی دوهفته آینده علت حادثه معدن طبس  در کارگروه مربوطه مورد بررسی قرار خواهد گرفت و نتیجه آن به اطلاع مردم خواهد رسید.

انتهای خبر/10

لینک کوتاه خبر

نظر / پاسخ از