حالت تاریک
وصیت‌نامه شهید جلیل دهقانی؛

در راه اسلام از جان خود‌‌‌‌ دریغ نکنید

در راه اسلام از جان خود‌‌‌‌ دریغ نکنید

شهید جلیل دهقانی نوشته‌ است: در راه اسلام از جان و مال خود دریغ نکنید

به گزارش پایگاه خبری تحلیلی «خاورستان»، شهید «جلیل دهقانی تفتی» 21 شهريور 1337 در شهرستان تقت به دنيا آمد. پایگاه اطلاع رسانی نوید شاهد یزد در سالروز ولادت این شهید بزرگوار وصیت‌نامه‌اش را برای علاقمندان منتشر می‌کند.

شهید «جلیل دهقانی تفتی» 21 شهريور 1337 در شهرستان تقت به دنيا آمد. پدرش عباس كشاورزی می كرد و مادرش سكينه (فوت1361) نام داشت. تا دوم متوسطه در رشته تجربی درس خواند. كاشی كار بود. با آغاز جنگ تحمیلی به عنوان بسيجی در جبهه حضور يافت. سرانجام 23 تير 1361 در شرق دجله به شهادت رسید. اثری از پيكرش به دست نيامد. مزار يادبود وی در گلزار شهدای مركزی زادگاهش واقع است.

 

وصیت نامه:

 

بسم الله الرحمن الرحیم. بنام الله نگه دارنده روح الله و پاسدار خون شهیدان و با سلام و درود فروران به رهبرکبیر انقلاب اسلامی ایران. و با سلام بر شهیدان راه خدا از صدر اسلام تا کربلای حسین (ع) و از کربلای حسین (ع) تا کربلای ایران. و با سلام بر تمامی مسئولان کشور عزیزم ایران. و با سلام و دورد فراوان بر مجاهد خستگی ناپذیر دیارم حضرت آیت الله صدوقی.

وصیتنامه ام را که یک دستور اسلام است در گوشه ای از سنگر آغاز می کنم. اول چند پیام دارم به شما مردم قهرمان دیارم البته من خودم را خیلی کوچکتر از آن می دانم که برای کسی پیامی بدهم ولی چون خودم را عضوی کوچک از شما مردم می دانم لازم است چند کلمه ای با شماها صحبت کنم. اولین پیامم به شما این است هر چه شما کردید شعار خدایا خدایا تا انقلاب مهدی خمینی را نگهدار را یادتان نرود و تا آنجا که امکان دارد در هر نماز برای امام عزیزمان دعا کنید و باز دعا کنید که خدایا حالا دیگر ظهور صاحب مان مهدی (عج) را برسان و باز کلیه مسئولین مملکت بالاخص رئیس جمهور عزیزمان را دعا کنید.

پیام دیگرم به شما مردم عزیز این است که هر چه بیشتر اتحاد و انسجام خود را حفظ کرده و با هوشیاری و بیداری کامل تمامی نقشه های منافقین و خائنین را هم چون شریعتمداری و قطب زاده ها را خنثی کرده و جوانان گول خورده را بسازید و آنها را در آغوش اسلام بیاورید نه آنکه آنها را از خود طرد کرده و برنجانید که همان طرد کردن آنها مساویست با انحراف بیشتر آنها و به کفر کشیدن کامل آنها پس با اخلاق کاملاً اسلامی که قوه جاذبه بی حدی دارد آنها را بطرف خود جذب کنید و سخن دیگرم با شما این است «و قاتلوا فی سبیل الله الذین یقاتلونکم» با آنانکه با شما می جنگند، بجنگید اگر جنگی برای دفع تهاجم و حفظ دین و مملکت اسلام باشد. والسلام.

پیام دیگرم برای پدر پیر و مادر خوبم و برادر عزیز و خواهران مهربانم است: من به عنوان فردی کوچک از خانواده شما به شماها در صبر و استقامت سفارش می کنم و از شماها می خواهم که در راه اسلام از مال و جان دریغ نکنید و نمازهایتان را اول وقت بخوانید و در بین نمازها دعای فرج امام زمان (عج) را بخوانید و برای اماممان دعا کنید و به هیچ وجه در شهادت من گریه نکنید که زاری شما مساویست با شادی دشمن دین و قرآن پس از این نظر باز هم از شماها می خواهم و خواهش می کنم که گریه و زاری نکنید. حتی لباس سیاه هم نپوشید و خوشحال باشید که یک چنین فرزندی داشتید که در راه الله قدم برداشته و از جان خود دریغ نکرده است پس شاد باشبد و صبر کنید.

همانطور که در قرآن میفرماید: «و بشر الصابرین الذین اذا اصابتهم مصیبة قالوا انا لله وانا الیه راجعون» و بشارت ده صبر کنندگان راه آنان که هرگاه مصیبتی بر ایشان رسید همانا گویند که ما از خدایم و بسوی او باز می گردیم. و این که امانتی را که خدا بهتان داده بود به او پس دادید و امانتدار خوبی بودید. که امام امیرالمومنین علی (ع) می فرماید: «لا دین لمن لا امانة له» یعنی ایمان ندارد کسی که امانت دار نیست. والسلام.

لینک کوتاه خبر

نظر / پاسخ از