حالت تاریک
امام جمعه طبس:

شهید رئیسی از فرزندان مکتب امام راحل بود

شهید رئیسی از فرزندان مکتب امام راحل بود

امام جمعه طبس گفت: آیت الله رئیسی که از فرزندان مکتب امام بود و به انقلاب امام باور داشت و در همین سایه مکتب امام به اندازه‌ای رشد کرد که استکبار جهانی شهید والا مقام رئیس جمهور شهید را به عنوان خارجی تلقی می‌کردند.

حجت‌الاسلام محمدرضا محمدی با تسلیت فرا‌رسیدن سی و پنجمین سالگرد ارتحال حضرت امام(ره) و قیام ۱۵ خرداد به خبرنگار پایگاه خبری تحلیلی «خاورستان »، گفت: امام‌ خمینی(ره) ۱۵ خرداد را عزای عمومی اعلام کردند چرا که این روز نقطه عطفی در قیام حضرت امام و پیروزی انقلاب و نظام اسلامی بود.

وی تصریح کرد: امام راحل از آن‌جایی که در مقام بندگی و اثبات بندگی تلاش کرد برای این که بنده مخلص خدا در جامعه باشد و به آیات قرآن باور داشت سرلوحه همه کار‌های امام برای خدا بود و برای خدا قیام کرد.

امام جمعه طبس ادامه داد: با توجه به باور قلبی امام به آیه قرآن که اگر دین خدا را یاری کنید خدا شما را یاری می‌کند و امام به درجه بالای توکل به خدا رسیده بود و اعتقاد قلبی به داده‌های غیبی الهی داشت در این راه گام برداشت و موفق شد. حجت‌الاسلام محمدی تاکید کرد: امام بر همان اساس انقلاب را مدیریت کرد و در زمانی که تنها بود کوتاه نیامد و قریب به ۱۵ سال امام تبعید و زندان و اخراج از کشور بود و در نهایت با ایمان قوی به کشور برگشت و انقلابی را با پشتوانه ایمان به خدا و بعد هم حضور مردم تشکیل داد چرا که باور به این حضور داشت و می‌دانست بدون حضور مردم هیج کاری پیش نمی‌رود.

وی ادامه داد: باور امام بر این بود که منشا قدرت نظام اسلام بعد از امید به خدا و امداد‌های غیبی و الهی‌، مردم هستند یک انقلاب مقتدر را امام شکل داد و ابرقدرت شرق در روزهای پیروزی انقلاب اسلامی فروپاشی شد و زمینه‌های افول قدرت استکبار غرب و کشورهای اروپایی و غرب را که آن زمان امام تحت عنوان صدور انقلاب اسلامی پیش‌بینی کرد و امروز مشاهده می‌کنیم هر روز کشورهای ابرقدرت دنیا به چالش کشیده می‌شوند و زمینه‌های خفت و ذلت آن‌ها را می‌بینیم.

امام جمعه طبس تصریح کرد: امام یک مکتب قرآنی تاسیس کرد که هر فردی با خدا باشد و امدادهای غیبی و الهی‌ را باور داشته باشد و هر مملکتی که پشتوانه خودش ایمان به خدا و حضور مردم بداند آن کشور در میدان معادلات جهانی برنده است.

به گفته حجت‌الاسلام محمدی

امام راحل چنین مکتبی را تاسیس کرد و در مکتب امام شخصیت هایی مثل مقام معظم رهبری (حفظه الله تعالی) که دقیقا راه امام را با همان دقت و ظرافت ادامه می‌دهد و به قول آیت‌الله نوری همدانی که فرموده بودند امروز تنها فردی که با چنگ و دندان از امام و انقلاب امام و ارزش‌های انقلاب دفاع می‌کند مقام معظم رهبری است این شاگرد مکتب امام است.

حجت‌الاسلام محمدی ادامه داد: علمای دیگری که در مکتب امام درس آموختند با مکتب امام آشنا شدند مطهری‌ها، مفتح‌ها و ... و در طول دوران ۴۵ ساله انقلاب افرادی که با مکتب امام رشد کردند در همین راه گام‌های موثر برداشتند و پیش برنده برای اهداف انقلاب اسلامی شدند و آرمان‌های نظام و انقلاب را پیش بردند.

وی تصریح کرد: در عصر دوران حاضر برای نسل جدید هم فردی مثل آیت الله رئیسی که از فرزندان مکتب امام بود و به انقلاب امام باور داشت و اعتقاد راسخ و عملی به امام داشت و در همین سایه مکتب امام به اندازه‌ای رشد کرد که استکبار جهانی شهید والا مقام رئیس جمهور شهید را به عنوان خارجی تلقی می‌کردند.

به گفته وی شهید رئیسی مایه قوت و انسجام نظام اسلامی بود و آن خوت و ذلت و خار چشم و تیری بر قلب دشمنان بود که تحمل این شهید والا مقام برای بیگانگان سخت و دشوار بود.

وی افزود: شهادت ایشان هم در واقع در راستای آرمان‌های انقلاب یک انسجام بسیار خوبی را ایجاد کرد در تشییع جنازه ایشان در ۵ شهر براساس آمار رسانه‌ها قریب به ۱۲ میلیون نفر حضور پیدا کردند و می توان گفت رفراندومی در آرمان‌های انقلاب ‌بود.

به گفته وی این شهید والا مقام که در دوران سه سال ریاست جمهوری شعارهای انقلاب را به تعبیر مقام معظم رهبری سر دست گرفت و در واقع از شعارهای دهه ۶۰ یاد کرد عظمت پیدا کرد و یک بار دیگر ما را آرمان‌های امام و انقلاب در آن دهه آشنا کرد و همان راه و مسیر را پیمود.

به‌ گفته وی امیدواریم در سالگرد حضرت امام بتوانیم با بیانات مقام معظم رهبری که خواهند داشت با اندیشه‌های ناب حضرت امام آشنا شویم و باورمان را به امام و آرمان امام بیشتر کنیم تا بتوانیم کشور خودمان را به آن قله‌ای که مقام معظم رهبری فرمودند به قله نزدیک شدیم برسانیم و موجبات خفت و ذلت را برای نظام سلطه فراهم کنیم.

لینک کوتاه خبر

نظر / پاسخ از