حالت تاریک
استاندار خراسان جنوبی اعلام کرد:

آماده‌باش دستگاه‌های امدادی و عملیاتی خراسان‌جنوبی

آماده‌باش دستگاه‌های امدادی و عملیاتی خراسان‌جنوبی

استاندار خراسان جنوبی گفت: دستگاه‌های امدادی و عملیاتی استان با توجه به ایام پایانی ماه صفر و بازگشت زائران مشهد در آماده‌باش باشند.

 به گزارش خبرنگار پایگاه خبری تحلیلی«خاورستان»، جواد قناعت امروز شنبه در جلسه مشترک ستاد اجرایی خدمات سفر و کمیسیون ایمنی راه‌های استان گفت: با توجه به اینکه خراسان جنوبی در مسیر برگشت زائران پاکستانی از پیاده‌روی اربعین و زیارت حرم مطهر رضوی قرار دارد، ۹ مواکب برای پذیرایی از این زائران در استان برپا شده است.

وی یادآور شد: سال گذشته در مواکب خراسان جنوبی به حدود ۵۰ هزار نفر از زائران پاکستانی، افغانستانی و هندی خدمات ارائه شد.

استاندار خراسان جنوبی عنوان کرد: پذیران از زائران مظلوم، مخلص و مستضعف پاکستانی لطف و ثواب دیگری دارد که نصیب خراسان جنوبی‌ها شده است.

قناعت با اشاره به درخشش مواکب خراسان جنوبیدر خدمت به زائران اربعین حسینی در شهر کاظمین، ادامه داد: امسال ۱۸ موکب استان در نجف، مسیر نجف به کربلا و در کربلا خدمت‌رسانی کردند و ۳۷ موکب هم در کاظمین مستقر بود.

استاندار افزود: با توجه به ایام پایانی ماه صفرو بازگشت زائران مشهد، دستگاه‌های امدادی و عملیاتی از جمله پلیس راه، اورژانس، هلال احمر و ... در آماده‌باش باشند.

وی با بیان اینکه تأمین آرد مواکب و بسته‌های فرهنگی برای توزیع در بین زوار پاکستانی در دستور کار قرار می‌گیرد، در ادامه بر هماهنگی فرمانداران بیرجند، قاین، نهبندان و سربیشه با اوقاف و امور خیریه برای خدمت‌رسانی بهتر به زائران تأکید کرد.

استاندار متذکر شد: حضور همه مدیران دستگاه‌های اجرایی در ایام پیش‌رو و تعطیلات آخر ماه صفر در استان ضروری است.

قناعت با اشاره به اینکه مراکز اقلام مایحتاج ضروری و مجتمع‌های خدمات رفاهی سطح استان با تمام توان آماده خدمت‌رسانی باشند، افزود: نظارت کامل بر تاسیسات گردشگری و خدمات‌رسان استان توسط کمیته مربوطه صورت گیرد.

انتهای خبر/10

لینک کوتاه خبر

نظر / پاسخ از