حالت تاریک
مدیرکل ارتباطات و فناوری اطلاعات خراسان جنوبی:

اتصال ۸۰ درصد روستاها به شبکه ملی اطلاعات

اتصال ۸۰ درصد روستاها به شبکه ملی اطلاعات

مدیرکل ارتباطات و فناوری اطلاعات خراسان جنوبی گفت: تاکنون ۸۰ درصد روستاهای بالای ۲۰ خانوار استان به شبکه ملی اطلاعات متصل شده‌اند.

به گزارش خاورستان، مصطفی بهی روز یکشنبه در نشست خبری به مناسبت گرامیداشت هفته دولت اظهار کرد: سه رویکرد توسعه شبکه‌ ملی اطلاعات، دولت هوشمند برای نخستین بار و توسعه اقتصاد دیجیتال و حمایت از ایده‌ها و فعالان این حوزه در اولویت دولت سیزدهم قرار گرفت.

 مدیرکل ارتباطات و فناوری اطلاعات خراسان جنوبی افزود: از ابتدای دولت سیزدهم در استان ۱۱۲ سایت تلفن همراه تکنولوژی نسل ۴ برای اتصال ۱۶۲ روستا به شبکه ملی اطلاعات با اعتباری بالغ بر دو هزار و ۴۶۴ میلیارد ریال ارتقا یافت.

 وی با اشاره به اجرای ۶۲ سایت جدید توسعه تلفن و اینترنت پرسرعت همراه در استان، گفت: در همین راستا ۱۲۱ روستا با اعتباری بالغ بر ۲۵۰۰ میلیارد ریال تحت پوشش قرار گرفتند.

بهی با تأکید بر اینکه ۳۱ شهر خراسان جنوبی از اینترنت پرسرعت بهره‌مند شده‌اند، ادامه داد: همچنین در این مدت هشت سایت همراه اول و ۱۶ سایت ایرانسل در سطح استان نصب شده است.

مدیرکل ارتباطات و فناوری اطلاعات خراسان جنوبی عنوان کرد: تاکنون  ۸۰ درصد روستاهای بالای ۲۰ خانوار استان به شبکه ملی اطلاعات متصل شده‌اند.

وی با اشاره به اینکه ۹۴ درصد روستاهای ۲۰ خانوار امکان مکالمه تلفنی را در روستا دارند، تصریح کرد: با توجه به تأکید دولت سیزدهم در زمینه توسعه ارتباطات روستایی، در دو سال اخیر ۲۸۲ روستای استان با احداث ۶۲ سایت جدید به شبکه ملی اطلاعات و اینترنت پرسرعت متصل شدند.

بهی اشاره به اینکه ۷۰ کیلومتر فیبرنوری با اعتبار ۸۰ میلیارد تومان در بیرجند در دست اجرا است، گفت: در سال جاری اجرای ۴۵۸ کیلومتر شبکه فیبرنوری دستور کار قرار گرفت که تا پایان سال ۴۰ روستا با جمعیت سه هزار و ۵۰۰ خانوار از این مهم بهره‌مند می‌شوند.

مدیرکل ارتباطات و فناوری اطلاعات خراسان جنوبی در پایان افزود: به مناسبت هفته دولت، ۹۰ میلیارد تومان پروژه ارتباطات روستایی با بهره‌مندی ۴۴ روستای استان آماده بهره‌برداری است.

لینک کوتاه خبر

نظر / پاسخ از